Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Nordic Channel Compass

Nordisk rapport om den kritiske forbruger

img nordic channel compass 2018

PostNord har, i samarbejde med Kantar Sifo, udgivet rapporten Nordic Channel Compass, hvor det undersøges, hvordan forbrugerne ønsker at kommunikere med virksomheder og myndigheder i Norden.

Nordic Channel Compass, som tidligere hed Mottagarmakt (Modtagermagt), har skiftet fokus og er blevet nordisk, fordi den digitale handel gør verden mindre og mindsker landegrænsernes betydning.

Adfærdsændringerne blandt forbrugerne i de nordiske lande er desuden ret ens.

– Vi ønsker med Nordic Channel Compass at hjælpe virksomheder og myndigheder i Norden med at forstå, hvordan forbrugerne ønsker at kommunikere med dem: Hvordan de ønsker at modtage informationer fra virksomheder, hvornår de ønsker at få dem, og hvordan informationerne skal være koordineret i alle kanaler for at give så tilfredse kunder som muligt, siger Henrik Kihlberg, Head of commercial market support, Communication Services, PostNord.

Rapporten viser, at nordboerne aldrig har været mere kritiske over for de nuværende kommunikationsformer. De vil selv bestemme, hvordan de modtager informationer fra myndigheder og virksomheder, og hele 87 pct. af danskerne, 83 pct. af finnerne og 81 pct. af svenskerne og nordmændene synes, det er temmelig vigtigt eller meget vigtigt.

Få flere oplysninger om den nordiske forbruger – hent Nordic Channel Compass her.


Nordic Advertising Compass 2018

Få indsigter til at optimere din markedsføring i det nordiske marked med Nordic Advertising Compass 2018, som du kan hente kvit og frit.

img advertising compass 2018

Hvordan bruger danskere, svenskere, finner og nordmænd tidens medier? Og hvordan rammer du dem bedst med dine tilbud? Det har vi undersøgt i Nordic Advertising Compass 2018, som viser aktuelle tendenser og peger på de bedste medievalg, når du vil have opmærksomhed, reaktioner og relationer i det nordiske marked.

9 ud af 10 adspurgte ville blande fysiske og online medier, hvis de selv drev en forretning, og undersøgelsen slår også fast, at en omnichannel-tilgang er vejen frem for effektiv markedsføring. For eksempel er e-mail det foretrukne medie til lancering af nye produkter, mens trykt reklame i postkassen er det bedste valg til at inspirere og vise udvalg.

Hent Nordic Advertising Compass 2018

Undersøgelsen er lavet i samarbejde med researchbureauet Ungdomsbarometern på baggrund af 4.629 adspurgte i Danmark, Sverige, Finland og Norge i alderen 15-74 år.

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website