aeldresagen hero 1920x523

Ældre Sagen 

Ældre Sagen tester 4 forskellige konvolutter

Ældre Sagen sendte en Direct Mail med et stort SommerLotteri til 130.000 medlemmer og benyttede samtidig lejligheden til at teste 4 forskellige konvolutter. En hvid konvolut med en mere enkel illustration fik responsen til at stige og medlemmerne til at spille for et større beløb.

 

 

Baggrund

I maj 2012 sendte Ældre Sagen en Direct Mail til 130.000 nye medlemmer og medlemmer, der tidligere havde spillet med i organisationens lotterier. Modtagerne blev inviteret til at deltage i et stort SommerLotteri, hvor de kunne støtte Ældre Sagen og vinde 250.000 skattefri kroner og andre flotte præmier.


Strategi

Ældre Sagen benyttede lejligheden til at teste, hvilken type konvolut, der motiverede flest til at deltage i lotteriet – og med hvilke beløb:

Konvolut A: En hvid rudekonvolut kun med Ældre Sagens logo og et pp-påtryk.

Konvolut B: En hvid rudekonvolut kun med Ældre Sagens logo og et kreativt pp-mærke.

Konvolut C: En hvid rudekonvolut med Ældre Sagens logo, et pp-påtryk og en enkel illustration, der fylder cirka 1/3 af konvoluttens forside.

Konvolut D: En hvid rudekonvolut med Ældre Sagens logo, et pp-påtryk og en farvestrålende illustration, der fylder næsten hele konvoluttens forside.

 

Effekt

Hvis man sætter indtægterne fra konvolut A til indeks 100, er indtægterne fra de forskellige varianter fordelt således:

Konvolut A: 100,0

Konvolut B:
100,7

Konvolut C:
101,5

Konvolut D:
100,6


Resultater

Konvolut Direct Mailens konvolut huskes Budskabet om at deltage i lotteriet huskes Ældre Sagen huskes som afsender
A hvid konvolut med pp-påtryk 60% 39% 27%
B hvid konvolut med kreativ pp-mærke 66% 33% 27%
C hvid konvolut med en enkel illustration 71% 43% 30%
D hvid konvolut med en illustration, der fylder næsten hele forsiden 59% 36% 26%
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website