AgroTech hero 1920x523

AgroTech

Future Food Innovation 2013

 

 

Udfordring

Trænge igennem ”støjen”, skabe opmærksomhed om en konference og en workshop, som var uafhængige af hinanden – men i en og samme DM-kampagne og for et begrænset budget.


Målgruppe

200 navngivne ledere i fødevarebranchen.


Kampagnens mål

At skabe størst mulig opmærksomhed om Future Food Innovation konferencen & workshoppen, samt at skabe så stor interesse, at konferencen og workshoppen kunne gennemføres.


Strategi

Future Food Innovation konference og workshop har det Nye Nordiske Køkken som tema. Strategien for at skabe opmærksomhed var at give modtageren en unik og relevant oplevelse, som han/hun ikke havde set før, og som ville gøre indtryk og blive husket længe. Det blev eksekveret med en iøjnefaldende visuel stil, der straks signalerede indholdets relevans for modtageren.

Der blev udsendt en DM udformet som en transparent vakuumpakke med muslinger i. Muslingerne var lukket med et bånd, der kommunikerede, at der var tale om en konference og en workshop. Inde i muslingerne fandt modtageren små ”skriftruller” på en bund af perlebyg. Og ved at åbne skriftrullerne kunne modtageren læse hele budskabet.

Båndene var udformet på en måde, som gjorde det let at forstå, at muslingerne kunne åbnes. Perlebyggen skulle sikre, at modtageren kunne lytte sig frem til, at der gemte sig noget spændende indeni. Og sammen skabte de to kendte ingredienser i det Nye Nordiske Køkken det ønskede link mellem udformning og indhold. DM-kampagnen blev udsendt fem uger før konference og workshop. En uge inden tilmeldingsfristen, blev alle modtagere ringet op for at høre, om de havde modtaget invitationen – og om de havde overvejet at tilmelde sig konferencen og workshoppen. 


Resultat

  • 100 % af modtagerne huskede kampagnen, og 100 % syntes om den.
  • Flere modtagere gav uopfordret udtryk for deres begejstring for kampagens ide og kreative udformning.
  • Begge arrangementer fik de nødvendige tilmeldinger, så de kunne gennemføres.
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website