Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Alektum Group

Den rette kanal giver færre udestående betalinger

 

Ud af 100 sendte fakturaer i svensk detailhandel går 20 til rykkerbehandling og 3 til inkasso. At lade restanterne selv vælge betalingsmåde har vist sig at være en smart strategi. Med hjælp fra PostNord Strålfors får Alektum Group lere kanaler til rådighed til individuelle løsninger.


Marked

Sverige og Europa


Virksomhed

Kernevirksomheden er inkasso. Til dette kobles markeds- og kreditinformation, juridisk rådgivning samt faktureringsløsninger.


PostNord løsninger

PostNord Strålfors hjælper Alektum Group med dokumenthåndtering og digitale løsninger i omnichannel. SMS-løsninger og digitale mailbokse er nogle eksempler.


Udfordring

  • Store mængder data
  • Pengene tilbage – og kunden
  • 4,5 millioner inkassokrav om året (Sverige)


Løsning

  • Kundevenlige løsninger
  • Intern scoring bestemmer kanal
  • Kan styrke kundeforholdet


Resultat

  • Rette kanal til rette person
  • Indbetalingerne er steget med 4%
  • Højere grad af synergi ved hjælp af samarbejde


PostNord Strålfors' rolle

Fra i starten at udvikle indhold og udseende for breve og fakturaer er udviklingen nu gået over til sms-løsninger og digitale mailbokse. PostNord Strålfors giver Alektum Group adgang til lere digitale betalingskanaler. Via samarbejdet skabes der også eksterne kontakter til nærtbeslægtede brancher. Læs mere på stralfors.dk.

Mit indhold
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website