Boxer hero 1920x523

Boxer

Brevet er bedst til at formidle vigtige budskaber

 

 

Baggrund

Det er vigtigt for Boxer at kommunikere klart, tydeligt og forståeligt, når der for eksempel sker ændringer i prisstrukturen, sammensætningen af kanalpakkerne eller andre tekniske ændringer for kunderne. Samtidig siger loven, at Boxer har pligt til at varsle kunderne, når abonnementsforholdene ændres væsentligt. Hvis kunderne har afgivet e-mail permission, modtager de varslinger om ændringer på e-mails, mens resten får fysiske breve. I november 2012 havde Boxer to vigtige informationer. For det første ville der komme en prisstigning på 20 kr. pr. måned fra den 1. marts 2013, og for det andet ville TV3 fra nytår blive en del af tv-pakken. 


Strategi

I forbindelse med formidlingen af de to vigtige informationer, valgte Boxer at få undersøgt, hvordan budskaberne trængte igennem hos kunderne via et brev og en e-mail. Analysebureauet Nielsen ringede til 500 af de kunder, der havde modtaget fysiske breve, og til 500 af de kunder, der havde modtaget e-mails.


Effekt

Resultaterne taler sit tydelige sprog. Brevet var bedst til at formidle vigtige budskaber:

  • Brevet bliver husket - 72 % af de kunder, der har fået et brev, kan huske, at de har fået en henvendelse fra Boxer, mod  62 % af de kunder, der har fået en e-mail.
  • Brevet læses mere grundigt - 46 % af brev-kunderne, har læst hele teksten, mens kun 29 % af e-mail kunderne har læst hele teksten.
  • Brev-kunderne husker det vigtigste budskab - 34 % af brev-kunderne husker budskabet om prisstigningen, mens kun 14 % af e-mail kunderne.
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website