codan power i print hero 1920x523

Codan 

Codan tester tre varianter

Hvide konvolutter signalerer seriøsitet og får modtagerne til at læse budskaberne – og en relevant gimmick forhøjer effekten. Det viser en test af 3 kreative varianter.

 

 

Baggrund

Med en bilforsikring hos Codan får man en række fordele inkluderet i sin forsikring. Det budskab ville Codan gerne formidle til befolkningen via en husstandsomdelt reklametryksag understøttet af tv-spots og web-bannere med link til en landingpage på codan.dk.


Strategi

For at indsamle viden om hvordan man får bilejere til at interessere sig for forsikringer, fik Codan lavet tre forskellige kreative varianter af den husstandsomdelte reklame. Målet var at finde det layout, der havde den største gennemslagskraft, og derfor var budskaberne i de tre varianter præcis de samme.

Variant 1:
Et salgsbrev uden gimmick sendt i en hvid konvolut med en teasende tekst og tegning af en konvolut-rude med stenslag.

Variant 2:
Et salgsbrev og en gimmick i form af et kort med to rudeplastre sendt i samme hvide konvolut som variant 1, men med en ekstra teaser om gratis rudeplastre.

Variant 3:
En farverig folder, der foldes ud til et brev. Ingen gimmick.


Effekt

Halvanden måned efter udsendelsen registrerede Codan, hvor mange bilforsikringer, der rent faktisk blev solgt via de tre kreative varianter. Her var det tydeligt, at de hvide konvolutter virkede bedst, og at rudeplasteret som gimmick gav et ekstra løft. Ved at bruge hvide konvolutter udnytter Codan brevets kvaliteter og signalerer, at indholdet er seriøst og vigtigt at læse.


Resultater

VARIANT SALG INDEX
1 hvid konvolut 139
2 hvid konvolut og gimmick 174
3 farverig folder 100
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website