CPH 7 times more hero 1920x523

CPH Advantage

CPH ADVANTAGE – IF YOU WANT (7 TIMES) MORE

 

 

Udfordring

At løfte præferencen for CPH samt øge attraktiviteten og dermed øget omsætning i Lounge og Parkerings-tilbud ved at sætte ind tidligt i ”rejseværdikæden”.


Målgruppe

CPH Advantage-medlemmer - fortrinsvis mænd - der rejser mere end fire gange årligt.


Kampagnens mål

Positiv ROI år 1 samt øgning af medlemsbasen til 140.000 ved udgangen af 2012. At øge den inkrementelle omsætning af Tax Free online, Parkering og Lounge. At øge gennemsnitlig omsætning pr. medlem med 10 % i forhold til øvrige passagerer.


Strategi 

I november 2011 lancerede CPH den hidtil største satsning inden for dialog og direct; en kundeklub for de mest attraktive kunder. I 2012 skulle programmet stå sin prøve og bevise sit kommercielle værd i forhold til investeringen.

Først blev produkter og services bedømt og ratet af kunder – herefter konceptualiseret og udviklet. CRM-strategien fokuserede på rejseværdikædens kommercielle kontaktpunkter. Ved hjælp af realtime web-individualisering og tracking/transaktions-triggers blev den relevante, digitale kommunikation skræddersyet til at øge det kommercielle fodaftryk fra lufthavnens hyppigste gæster.

Med udgangspunkt i sætningen ”If you want more” blev medlemmerne bekræftet i, at de får mere end alle andre: Mere opmærksomhed, flere relevante tilbud, mere rabat, flere point etc. – og ikke-medlemmer kunne se, hvad de gik glip af. Kommunikationen foregik gennem e-mails i et mix mellem blandt andet tilbud, nyheder, information om point-fordele og aktuelle temaer.

Sideløbende blev der kørt forskellige taktiske spor på bannere, og overalt på ”owned media” i og uden for lufthavnen blev kunderne mindet om budskaberne. Stil og tone var imødekommende og underbyggede CPH’s position som den opmærksomme vært, der vil ”dig” det bedste før, under og efter rejsen. 


Resultat

  • Kampagnens direkte effekt på tax-free, lounge og parkering var ved udgangen af 2012 et tocifret millionbeløb direkte på bundlinjen.
  • Medlemsbasen blev øget fra 36.191 til 241.233 (målsætningsindeks 172).
  • Øget omsætning pr. medlem: 21 % (målsætningsindeks 210).
  • ROI år 1: 7,07.
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website