Alle mod 1 hero 1920x523

Danske Licens Spil

Alle mod 1

 

 

Udfordring

Interessen for online poker har været aftagende. Spillet domineres stadig mere af professionelle, hvilket afskrækker potentielle nye kunder. Den store udfordring var derfor at få flere ny brugere til at prøve spillet med henblik på at rekruttere disse til betalende pokerspillere på Danske Spils pokerplatform. 


Målgruppe

Poker rookies (nybegyndere). 


Kampagnens mål

At få flere nybegyndere til at spille poker. Målsætningen før opstarten var at konvertere min. 20 % af de brugere, man kom i kontakt med, til spillere på Danske Spils online pokerplatform.


Strategi

Danske Licens Spil oplevede, at det blev stadig sværere at rekruttere nye spillere til online poker. Derfor ønskede man at differentiere sig fra konkurrenterne og på en ny og banebrydende måde promovere poker som et tilgængeligt, socialt engagerende og underholdende spil.

Med Alle mod 1 skabte Danske Spil en underholdende platform, hvor nybegyndere uden risiko kunne stifte bekendtskab med online poker, lære af andre og udvikle sig til mere erfarne pokerspillere. Alle mod 1 var en Facebook baseret poker-applikation, som byggede på en integration af Google Hangouts. Via applikationen kunne brugerne i fællesskab spille mod en poker pro.

Poker pro’en blev placeret i et studie, og via app’ens fem forskellige kameravinkler kunne hver ny spiller aflæse alle pro’ens bevægelser. Fuldstændig, som hvis de sad face to face ved et rigtigt pokerbord. Brugerne fik 30 sekunder til i fællesskab at beslutte næste træk. Hver bruger meldte sit træk ind, og via en sofistikeret algoritme udførtes det træk, majoriteten af brugerne ønskede. 

Alle mod 1 var ikke blot en enkeltstående event, men en kosteffektiv platform, som blev til en fast tilbagevendende aktivitet for Danske Spil. Ved at udnytte teknologi og sociale medier lykkedes det at engagere og rekruttere nye spillere, der ikke tidligere havde været i markedet.


Resultat

Hver bruger brugte i gennemsnit 2,5 time i applikationen, og 27 % af deltagerne konverterede til betalingsplatformen. 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website