Oddset udvider hero 1920x523

Danske Licens Spil

Oddset udvider

 

 

Udfordring

Mange Oddset-spillere er vanemennesker. Derfor skulle Det Nye Oddsets ændrede funktioner og struktur introduceres på en måde, så man kunne trække nye spillere til og samtidig fastholde de eksisterende.


Målgruppe

Alle registrerede Oddset-spillere, tidligere og inaktive spillere, samt potentielle nye spillere. En relativt stor målgruppe var inaktive spillere, heriblandt spillere der ikke havde spillet Oddset i op til 2 år. 


Kampagnens mål

  • Respons fra Direct Mail til online survey i prælanceringsfasen: 5 % (for VIP-segmentet 10 %).
  • Målsætning for åbning af lancerings-e-mail var minimum 35 %.
  • CTR: 8 %.
  • Minimum 50 % i VIP-segment skulle prøve Det Nye Oddset inden for de første 2 uger.


Strategi

Lanceringen af Det Nye Oddset var budskabsmæssigt og grafisk afstemt i massekommunikation og direkte kommunikation. Kreativt blev Oddset-pigen Kath anvendt helt ud i e-mail og online survey på en helt ny måde. Prælanceringen skabte forventninger, involverede målgruppen og gjorde lanceringen mere relevant for den enkelte spiller.

Med Oddset Kath i håndværkeroutfit og brug af håndværkersprog og grafiske elementer kommunikerede Oddset først, at ”Oddset udvider”. Det nye blev iscenesat som en udvidelse af det eksisterende – og ikke noget radikalt anderledes. I fase 2 var der stadig fokus på Kath i håndværkerdress – men nu med ”Det Nye Oddset er færdigt”. 

Invitation til survey – og samtidig information om, at Oddset udvider, – skete gennem e-mail og en kreativ DM med pop-up effekt og personlig url. Teksten var varieret ift., om
man var aktiv eller inaktiv spiller. Incentive for besvarelse var deltagelse i konkurrence om to billetter til VM i Brasilien.

På baggrund af svar kunne de fem vigtigste nyheder præsenteres i prioriteret rækkefølge i lanceringsfasen. Budskabet var: Her er de største nyheder – prøv selv NU. Den del af målgruppen, som ikke havde afgivet permission, fik en Direct Mail, hvor Oddset-Kath bogstavelig talt foldede fordelene ud for modtageren. VIP-segmentet fik en tilpasset version med tilbud om at prøve Det Nye Oddset inden to uger og få en gratis spillertrøje.


Resultat

  • Surveybesvarelse via purl i Direct Mail: 6,5 % (VIP-segmentet: 22 %).
  • Åbningsrate på e-mail: 40 %.
  • Surveybesvarelse via link i e-mail: 4,6 %.
  • Åbning af sneak peek e-mail med link til video 1 dag før lancering: 47 %.
  • Åbning af lancerings-e-mail: 38 %.
  • CTR: 9,22 %.
  • Andel af VIP-målgruppe der spillede inden for 2 uger: 75 %.
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website