Poker paa papir mail hero 1920x523

Danske Licens Spil

Poker på papir og mail

 

 

Udfordring

At få spillere, der havde fravalgt Poker hos Danske Spil, i tale – uden en nyhed, der kunne kommunikeres. Særlige turneringer og konkurrencer om rejser er næsten standard på alle poker-portaler, så hvordan kunne der skabes opmærksomhed på en anderledes måde? 


Målgruppe

Unge mænd under 30 år – heraf 45.000 spillere med e-mail permission og 20.000 spillere uden permission - for en stor dels vedkommende inaktive i +3 måneder og op til et år. 


Kampagnens mål

  • At skabe fornyet trafik og kendskab til Poker på danskespil.dk i målgruppen – og gerne word-of-mouth.
  • Mål for trafik fra direct mail til landingpage: Minimum 20 %.
  • Mål for permission via landingpage fra modtagere af direct mail: Minimum 25 %.


Strategi

Målgruppen kender spillet og dets sprog. Poker handler om status, om individuelle færdigheder og om modet til at satse. Men målgruppen er ikke afvisende over for konkurrencer, hvor heldet alene afgør, om man vinder eller ej. Dette indgik i de strategiske overvejelser.

Pokerspillet og alle dets kendetegn blev accentueret i både e-mail og direct mail og videre ind på landingpagen. I stedet for et ”lykkenummer” fik modtagerne en ”personlig poker-kode”, som de kunne bruge som adgang til at tjekke, om de havde en vinderhånd. Inde i folderen var to rigtige spillekort påklistret, og under dem var koden. En Royal Flush gav hovedpræmien på 25.000 kr., mens Straight Flush, Fire Ens etc. udløste en række underpræmier.

E-mailen var opbygget efter samme principper – blot uden de fysiske kort. På landingpagens forside indtastede modtageren sin pokerkode samt navn, adresse og permission. På side 2 så man et pokerbord med de to kort, hvorefter en animation vendte fem
kort ud på bordet (flop, turn og river i pokertermer). Og på side 3 fik man straks besked, om pokerhånden udløste en kontant præmie, eller om man kun havde fået ét par og dermed adgang til en gratis turnering.

Trods den nemmere adgang til landingpage via ét klik var den ellers gode respons på e-mailen markant lavere end på DM’en. Det viste, at den gode, kreative direct mail selv – eller måske endda især – til en ung målgruppe, har stor virkning.


Resultat

  • 35 % af alle Direct Mail-modtagere klikkede ind på kampagnesitet (indeks 175 ift. målsætning).
  • 39 % af de besøgende på landingpage klikkede videre til Pokersiden på danskespil.dk.
  • Permission fra 29,5 % af de besøgende på landingpage. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website