Den Originale Casino hero 1920x523

Danske Licens Spil 

Den Originale fra Danske Spil Casino

 

 

Udfordring

At få helt nye profitable kunder til at stoppe op og vælge at spille Casino på danskespil.dk og fastholde de eksisterende kunder på et marked præget af stor konkurrence – og hvor det bliver stadig sværere at tiltrække spillere.


Målgruppe

Ca. 255.000 personer i fire kategorier: Inaktive Casino-kunder som ikke havde spillet i +30 dage, registrerede Casino-kunder som aldrig havde indbetalt penge og spillet, spillere på øvrige Danske Spil brands som ikke havde spillet Casino, samt personer i Danske Spils lead-database.


Kampagnens mål

At rekruttere nye og reaktivere inaktive Casino-spillere.

Kvantitative mål: Minimum 10 % respons (tjek af lykkenummer på landingpage), nye sign-ups (indeks 100), reaktivering af nye spillere (indeks 100), deltagere, der tog bonussen på 50 kroner (indeks 100).


Strategi

’Den originale’, en ny online spilleautomat udformet som de klassiske enarmede tyveknægte, skulle tiltale en målgruppe, der ikke normalt spiller på spilleautomater, og bruges som spydspids for reaktivering af inaktive spillere. Der blev udsendt en direct mail udformet, så den skreg på opmærksomhed i stakken af reklamer. Kampagnen var centreret om nostalgien ved de klassiske enarmede tyveknægte, som rigtig mange mennesker kender.

Den genkendelige klassiske spilleautomat fik det til at krible i fingrene på modtagerne – og hovedpræmien på 100.000 kr. var et ekstremt stærkt incentive til at gå videre
til kampagnesitet. Spiloplevelsen startede således allerede i postkassen – og fortsatte til modtageren var godt i gang med spillet på kampagnesitet. 

Den anden trykte direct mail bestod af et animeret 3D kort, hvor man ved at vippe kortet fik oplevelsen af, at maskinen kørte. For at styrke involveringen var der ingen tabere i konkurrencen. Alle deltagere fik en bonus på 50 kr. at spille for, så de med det samme kunne gå ind på Danske Spil Casino og prøve at spille om rigtige penge – helt gratis. 

En tv-kampagne, hvor man kunne få et lykkenummer via sms, understøttede indsatsen sammen med online bannere, hvor man kunne klikke og prøve spilleautomaten. Efter selve konkurrencen modtog deltagerne follow-up mails med erindring til deltagere, som ikke havde taget deres bonus, om at gå ind at spille gratis.


Resultat

  • Nye sign-ups på Danske Spil Casino: Indeks 440.
  • Reaktivering af tidligere spillere: Indeks 123.
  • Antal deltagere, der tog bonussen på 
50 kroner og spillede Casino på danskespil.dk: Indeks 122.
  • Respons på tjek af lykkenummer: 34 % mod forventet 10 % baseret på tidligere resultater. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website