Danske Spil hero 1920x523 NY

Danske Spil Direct Mail 

Danske Spil testede fysiske breve og fik straks gevinst

 

Se hele
casen
Gem
casen

 

 

Baggrund

Danske Spil ville gerne have flere kunder med Lotto PLUS abonnement. Med et PLUS abonnement spiller Lotto-spillerne med hver uge og betaler via betalingsservice. Det giver fordele for både spillerne og Danske Spil. For at fortælle om PLUS abonnementet reklamerer Danske Spil løbende i massemedier som tv, radio og aviser. 


Strategi

For at blive klogere på om fysiske breve også kan bruges til at rekruttere nye PLUS abonnementer, valgte Danske Spil at teste det fysiske brev. For at finde frem til, hvem det ville være mest interessant at sende et brev til, gennemførte Danske Spil først en demografisk analyse af de eksisterende kunder med et PLUS abonnement. Via denne analyse beskrev Danske Spil fem overordnede segmenter, hvor abonnenterne inden for hvert segment lignede hinanden på en række variable som boligtype, alder, familieforhold og job. Derefter købte Danske Spil adresser på såkaldte ”tvillinger”, der demografisk lignede de eksisterende abonnenter fra hvert af de fem segmenter. Herefter modtog alle disse potentielle PLUS abonnenter breve, der kreativt var udviklet og optimeret til de enkelte segmenter. 


Effekt

I efteråret 2010 gjorde Danske Spil status over medieinvesteringerne i de første 39 uger af året ved hjælp af en salgsmodellering. Analyserne viste, at 21,5 % af de nye tilmeldinger til PLUS abonnementet direkte kunne tilskrives brevudsendelsen. Brevet viste sig at være mere effektivt end de andre medier, Danske Spil havde anvendt. Og efter brevet kom med i mediemixet, faldt den gennemsnitlige pris for at skaffe en ny PLUS abonnement med 28 %.

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website