DGF magasin hero 1920x523

Den Grafiske Branche 

Mag 2012 får marketing- og kommunikationschefer til at fordybe sig

Selv den mest kræsne og travle målgruppe stopper op og fordyber sig, når de bliver præsenteret for et magasin med et flot layout og masser af tips og nyttige værktøjer.

 

Baggrund

Grafisk Arbejdsgiverforening gennemførte en treårig kampagne, der skulle gøre opmærksom på tryksagens fordele. Kampagnens primære målgruppe var cirka 2.800 marketing- og kommunikationschefer i udvalgte danske virksomheder. De centrale budskaber i kampagnen var, at magasiner er meget velegnede til at formidle komplekse budskaber, som modtagerne kan fordybe sig i. Fordi magasiner typisk udgives med en regelmæssig frekvens, er de desuden gode til at skabe kontinuitet og sammenhæng i kommunikationen. 


Strategi

Den Grafiske Branche valgte at formidle budskaberne i det 36 sider store magasin ”MAG 2012”, der blev trykt i kraftig kvalitet med fast ryg og sendt ud som adresseret direct mail.

Inde i magasinet kunne marketing- og kommunikationscheferne læse interessant baggrundsstof om magasinets effekt, og de fik også inspiration og masser af konkrete råd om, hvordan man selv strikker et godt magasin sammen. På en fremtrædende plads i magasinet blev læserne opfordret til at besøge tryksag.dk for at læse mere og se cases om tryksager. Læserne blev også̊ opfordret til at deltage i en konkurrence via hjemmesiden eller ved at scanne en QR-kode.


Effekt

Tre dage efter udsendelsen ringede Tranberg Marketing til 200 modtagere for at høre om deres holdninger til og reaktioner på magasinet. Resultaterne var imponerende: 

  • Flot eksponering - 63 % af alle modtagerne huske, at de har modtaget magasinet.
  • Høj gemmeværdi - 28 % af alle modtagerne har gemt magasinet. Blandt de modtagere, der husker at have modtaget magasinet, er gemmeværdien helt oppe på 44 %.
  • Oplevelsen af indholdet er helt i top - 54 % af læserne siger, at indholdet af MAG 2012 er relevant for dem.
  • Unik respons - Allerede tre dage efter modtagelsen har 12 % af alle modtagerne foretaget en handling, enten ved at besøge tryksag.dk, læse magasinet og få mere viden eller ved at deltage i konkurrencen. Blandt læserne er responsen helt oppe på 39 %.
  • 22 % overvejer at bruge magasiner, 20 % af læserne har diskuteret materialet med andre, og 22 % overvejer i højere grad at bruge trykte.
  • Mediefolk foretrækker det trykte medie - 49 % af alle modtagerne og 63 % af læserne foretrækker at læse magasiner på tryk.
  • Kun 34 % af alle modtagerne og 9 % af læserne vil helst have magasiner digitalt.
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website