grafiske branche hero 1920x523

Den Grafiske Branche

Augmented Reality gør tryksagen levende

Den Grafiske Branche kobler trykte og digitale medier sammen.

Se hele
casen
Gem
casen

 

Baggrund

Kampagnen er en del Grafisk Arbejdsgiverforening 3-årige indsats for at gøre en nøje udvalgt målgruppe på 2800 beslutningstagere danske virksomheder og organisationer opmærksom på tryksagens fordele. Indsatsen gennemføres på vegne af foreningens over 500 medlemmer, der fx omfatter trykkerier, bogbinderier, design- og kommunikationsbureauer.


Strategi

Magasiner er velegnede til at formidle komplekse budskaber, som modtagerne kan fordybe sig i. Og fordi magasiner typisk udgives med en regelmæssig frekvens, er de desuden gode til at skabe kontinuitet og sammenhæng i kommunikationen. De pointer bliver slået fast i magasinet ”Mag 2012” – et magasin om magasiner, der flot demonstrerer mediets muligheder og betydning for modtagerne. I magasinet kunne marketing- og kommunikationscheferne læse interessant baggrundsstof om magasinets effekt samt få inspiration og masser af konkrete råd om, hvordan man selv strikker et godt magasin sammen.


Effekt

Tre dage efter udsendelsen ringede Tranberg Marketing til 200 modtagere for at teste effekten. Resultaterne er pæne hele vejen rundt – og især var Den Grafiske Branche glad for, at 20% af læserne har diskuteret materialet med andre, og at 22% overvejer i højere grad at bruge trykte magasiner fremover.


Resultater

Beskrivelse   Magasinet
Mag 2012
  
  Benchmark  
Huskede magasinet 63% 52%
Huskede afsenderen 43% 37%
Har gemt magasinet 28% 22%
Husker magasinet og har gemt det 44% 39%
Finder indholdet relevant 54% 33%
Mener magasinet har nyhedsværdi 35% 21%
Synes bedre eller meget bedre om Den Grafisk Branche efterfølgende 35% 09%
Tre dage efter modtagelse har modtager enten besøgt tryksag.dk, læst magasinet eller deltaget i en konkurrence 39% 10%
Har diskuteret materialet med andre 20%  
Overvejer i højere grad at bruge trykte magasiner 22%  
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website