EcoCam hero 1920x523

Save

Save

MAN Diesel & Turbo

EcoCam - Small Data, Big Business

 

 

Udfordring

At identificere en målgruppe, der er spredt over hele kloden, at beregne besparelserne for skibe, der har forskellig last og sejlmønstre, og at gøre fordelene ved det nye produkt specifikke og relevante for både potentielle kunder og interne sælgere.


Målgruppe

Beslutningstagere (dvs. ejere og technical managers) i 652 rederier med 2.600 skibsmotorer. 55 ledere og sælgere i MANs globale salgsorganisation fordelt på 20 lokale kontorer. 


Kampagnens mål

  • At skabe kendskab til EcoCam®, at generere leads til en egentlig salgsdialog samt sikre intern forankring og engagement.
  • Kvantitative mål: Respons: 15 %.
  • Involvering i dialog: 10 %.
  • Salg i de første 6 måneder: 1-3 EcoCams.


Strategi 

Stigende brændstofpriser og faldende efterspørgsel har skabt store problemer for den globale skibsfart, men det er både dyrt og udsigtsløst for rederne at tage skibe ud af drift. Svaret er i stedet at tage toppen 
af skibenes fart. MANs EcoCam® ventil gør det muligt at sejle med lav hastighed uden at ødelægge skibsmotorerne – og med 
en meget stor økonomisk og miljømæssig gevinst.

Gennem bl.a. Lloyd’s Register of Shipping og Searoutefinder.com samt en intelligent brug 
af data lykkedes det at identificere ikke blot
 de relevante ejere af skibe med specifikke MAN-motorer, men også sejlmønstre og brændstofforbrug, så den mulige besparelse kunne udregnes. Med disse oplysninger kunne sælgerne klædes på med højt kvalificeret input.

Målgruppen modtog et brev med et personligt log in til et microsite. Ved at indtaste nogle enkle oplysninger kunne beslutningstageren efter få øjeblikke se en 100 % personaliseret film med sig selv i hovedrollen, hvor brændstofbesparelser, tilbagebetalingstid og CO2-reduktion var beregnet for de ønskede skibe.

Ved at få respondenterne til at dele deres videoer på eksempelvis Maritime Network
 på LinkedIn, blev der genereret viral trafik og autentisk indhold om brændstofbesparelser i et højt fagligt fokuseret netværk. Og med en responsrate på over 50 %, et salg der ligger 17 gange over målet og en foreløbig ROI på hele 9,6, taler resultaterne for sig selv. 


Resultat

  • Af den samlede målgruppe konverterede 21 % til leads, hvilket resulterede i 37 højt kvalificerede leads.
  • 94 film blev genereret svarende
til 2,5 film pr. lead.
  • 45 % delte deres film på LinkedIn.
  • Salg af 25 EcoCam® løsninger til en samlet pris på 1,7 mio. dollars.
  • ROI 9,6 efter kontakt til 16 % af målgruppen.

 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website