Falck Grund t bekymring hero 1920x523

Falck 

Grund til bekymring?

 

 

Udfordring

Falcks leadgenererende online-kampagner med konkurrence-incentive havde performet tilfredsstillende, men antallet af kvalificerede leads var faldende. Efter en række af denne type kampagner var det blevet stadig sværere at udvikle nye vinkler, der kunne trække trafik. 


Målgruppe

Husstande med egen ejerbolig – primært parcelhuse – i hele Danmark.


Kampagnens mål

  • At få e-mail- og telemarketingpermission samt skabe kvalificerede leads ved hjælp
af en databaseret digital oplevelse med brugerens private bolig og nærområde som omdrejningspunkt.
  • At positionere Falck som ekspert og troværdig samarbejdspartner på alarmområdet. 


Strategi

”Grund til bekymring? Se risikoen for indbrud, der hvor du bor”. Sådan lød indgangen til Falcks datadrevne, digitale oplevelsesunivers, der gav svarene, viste brugeren detaljerede oplysninger om boligen og nærområdet og motiverede til refleksion. Platformen tog afsæt i en strategi om en mere emotionel tilgang til alarmløsninger – med intelligent brug af forskellige datakilder samt Google streetview-fotos og videoklip i et visuelt imponerende univers.

Til at skabe trafik blev der benyttet e-mails til permission-kunder med link til kampagnesitet samt retarget-bannere med mulighed for
at indtaste adresse. På sitet blev brugeren mødt af et typisk dansk villakvarter set i fugleperspektiv. Startknappen aktiverede en lille rejse med et hjem i Danmark som omdrejningspunkt, en lille overraskelse hen mod slutningen og placering på en indbrudsrisikoskala som resultat.

Efter en lille ”indbruds-film” kunne brugeren på resultatsiden se sin bolig i street view og adressen placeret på indbrudsrisikoskalaen
– inkl. antal indbrud pr. år/dag i den pågældende politikreds. Call-to-action var deling på Facebook (grund til bekymring hos familie og venner?), aftale om besøg af sikkerhedskonsulent, download af PDF med gratis guide om forebyggelse og bestilling af Falck Alarm med online rabat. 

Uden at bede om andet end en adresse og oplysning om evt. alarmordning var Falck klædt på til den videre dialog med telefonopkald, segmenterede e-mails og øvrige aktiviteter.


Resultat

  • Målindfrielse for trafik: Indeks 244 (opnået på 38 dage).
  • Målindfrielse for e-mail og telemarktingpermission på leads til opfølgning: Indeks 206.
  • Målindfrielse for kvalificerede leads til salgskonverteringen: Indeks 175.
  • Kampagnens konverteringsrate fra betalte medier var 65 % bedre end lead kampagne i 4. kvartal 2013. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website