FLSmidth hidden treasures hero 1920x523

FLSmidth

Find your hidden treasure - når guldet ligger i relationen

 

 

Udfordring

At trænge afgørende igennem til en konservativ mineindustri med løsninger inden for automatiserings- og kontrolsystemer – med et brand, der stort set kun er kendt i cementindustrien.


Målgruppe

Nøglepersoner i mineindustrien, fortrinsvis i Australien, Canada, Sydamerika, Sydafrika og USA – i alt 1.430 personer i 21 lande.


Kampagnens mål

At få flere potentielle kunder til at forstå fordelene ved automatiseringsløsninger og anerkende FLSmidth som en seriøs leverandør. At gøde jorden for fremtidigt salg, at opnå involvering i dialog med 5 % af målgruppen.


Strategi

Ved at anerkende målgruppens forbehold og fokusere på de udfordringer, de stod over for, skabte FLSmidth grundlag for dialog med beslutningstagerne i mineindustrien. På basis af en omfattende research, bad man først beslutningstagere i 21 lande om at deltage i en grundig undersøgelse. Løftet til deltagerne var individuel feedback i form af en rapport, der benchmarkede dem mod resten af den internationale mineindustri. I rapporteringsfasen blev der identificeret fire hovedsegmenter af potentielle kunder med forskellige behov.

Resultatet blev ikke en lang række produktbrochurer og tekniske løsblade, men en komplet vejledning i, hvordan mineselskaberne kan arbejde med automatisering – og hvilken rolle FLSmidth kan spille. Indholdet blev versioneret til de fire hovedsegmenter.

Low potential leads blev ringet op af den lokale FLSmidth repræsentant med henblik på et møde. High potential leads modtog en fysisk Direct Mail med et tilbud om en gratis tilbundsgående analyse af automatisering. Brevet var vedlagt en lille GPS-logger, som ved pc-tilslutning startede en kort flashfilm, trackede modtagerens mine og gentog budskabet: Find Your Hidden Treasure. 


Resultat

  • Ud af 1.422 modtagere deltog 107 i en survey, som har dannet basis for en helt ny forretningsstrategi.
  • Ud af 41 identificerede High Potential Leads har 34 fået foretaget gratis analyse, og otte har modtaget tilbud.
  • ROI baseret på faktisk salg: 3,5.
  • ROI baseret på forventet salg: 9,3.
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website