Forsvarets rekrutering hero 1920x523

Forsvarets Rekruttering

Træn med forsvaret - som 188.056 andre

 

 

Udfordring

At få unge til at interessere sig for Forsvaret og Forsvarets Uddannelser selv om man ikke havde brug for deres ansøgninger her og nu. Der var nemlig ingen ledige pladser.


Målgruppe

Primært unge m/k mellem 18-25 år samt deres pårørende og venner. Sekundært ansatte i Forsvaret.


Kampagnens mål

At øge kendskabet til og skabe positiv PR om Forsvarets Uddannelser. 25.000 downloads af nyudviklet app ”Træn med Forsvaret”, 5.000 permissions til individualiseret, e-mailbaseret rekrutteringskommunikation samt 25.000 unikke besøg på app-lanceringens kampagnesite.


Strategi 

Strategisk blev der fokuseret på en af Forsvarets USP’er – nemlig fysisk træning. Et emne, hvor Forsvaret har sin egen filosofi, forskning og tradition – og med rette kan siges at være ekspert. Løsningen var at introducere en mobil træningsapplikation, der kunne motivere en bred målgruppe til at involvere sig i Forsvaret og derved udbygge både kendskab og kundskab.

En ”Træn med Forsvaret”-app ryger imidlertid ind i kategorien Sundhed & Fitness, hvor konkurrenterne tilbyder avancerede, teknisk veludførte træningsværktøjer med stor troværdighed. De skulle alle slås af pinden – i hvert fald for en stund – for at opnå de ønskede resultater. 

Kampagnen blev sammensat som en 100%integreret kampagne på tværs af både massekommunikerende, sociale og direkte medier – med app’en som det centrale omdrejningspunkt. Tv, outdoor, bannere, posters, flyers, e-mails, Facebook og sms førte alle til kampagnesiden, hvor app’en kunne downloades. Her blev målgruppen også opfordret til at deltage i test, dialog og træning – selvfølgelig med mulighed for at afgive permission til opfølgning via e-mail.

Kampagnen demonstrerede et forsvar, der er fulgt med tiden. At Forsvaret i dag er anderledes rummeligt, spændende og humant – blandt andet ved at tegne et emotionelt og troværdigt portræt af en af de personer, der tager en uddannelse i Forsvaret, og for hvem det fysiske aspekt er vigtigt. 


Resultat 

  • 188.056 downloads af app’en (målsætningsindeks 752) med en kampagneperiode på under 1 måned.
  • 98.442 permissions til videre kommunikation (målsætningsindeks 1.969).
  • 48.416 unikke brugere besøgte kampagnesitet for at læse mere om app’en og fysik i forsvaret.
  • Nr. 1 i App Store og Google Play.

 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website