greens erhvervsinformation hero 1920x523

Greens Erhvervsinformation

Greens Erhvervsinformation brugte stvaefelj til at fange opmærksomheden - og understregede vigtigheden af nøjagtig data

 

 

 

Baggrund

Greens Erhvervsinformation ville gerne gøre en ekstra indsats for at markedsføre online opslagsværket Greens GO og et nyt salgsoptimeringsværktøj til B2B markedet. 


Strategi

Greens gennemførte en direct kampagne, der provokerede og gik lige til stregen med indsigten om, at hvis der er noget, der virkelig kan få alle mennesker op af stolen, så er det, når deres navn staves forkert. 

Der blev udformet en rudekonvolut med et foto af en toiletrulle og teksten ”Dette salgsbrev vil gøre stor gavn”. Det modtagernavn, der tittede frem gennem ruden, var forkert stavet, og på brevet var der klæbet et stykke toiletpapir, der illustrerede, hvordan breve vil gøre gavn, hvis man staver modtagernes navne forkert. Brevene ryger direkte ud og bliver på et tidspunkt omdannet til toiletpapir. Hovedbudskabet var nemlig, at det er vigtigt at bruge korrekte og opdaterede data.


Effekt

På trods af et lille budget havde kampagnen stor succes.

77 % af alle de modtagere, der huskede at have modtaget direct mailen sagde, at de havde lagt mærke til, at deres navn var stavet forkert. Hele 22 % havde også fået en mere positiv holdning til Greens – mod en norm på 8 %.

Desuden scorede den særligt højt på et vigtigt parameter – handling og respons. 49 % af alle de modtagere, der havde læst brevet, responderede aktivt. 


Kampagnen mere end tjener sig ind

På baggrund af responsen, antallet af aftalte møder og sendte tilbud, forventer Greens, at der efter seks til syv måneder vil være realiseret så mange ordrer, at kampagnen ikke bare tjener sig ind, men vil give et overskud på mindst 30 %. 

Kampagnen demonstrerer, at brevet har en vigtig rolle. I en digital tidsalder, hvor forretningsfolk får et overvældende antal budskaber i indbakken, så bliver de få fysiske breve, der ligger på skrivebordet, meget synlige. Derfor kan en direct mail skabe markante resultater, også selv om marketingbudgettet ikke rækker til store udsendelser med masser af gimmicks.

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website