Hofor Kold luft hero 1920x523

Hofor A/S

Kold luft - det bedste siden varmt vand 

 

 

Udfordring

At skabe opmærksomhed for en kompleks, men effektiv energiløsning blandt en broget målgruppe på B2B-markedet, hvor meget 
få kender udbyder og produkt – og hvor tidligere tiltag ikke havde haft den ønskede gennemslagskraft. 


Målgruppe

759 virksomheder udvalgt efter placering i forsyningsområdet – med specifik attentionperson på 325 af dem.


Kampagnens mål

At øge kendskabet til fjernkøling, generere interesse og at få relevant datamateriale/information, som kunne bruges til fremtidig påvirkning og dialog. Målet blev sat til 5 % respons.


Strategi

Fjernkøling er i princippet en slags outsourcet aircondition. HOFOR trækker koldt vand op fra havnen og ind til et anlæg, som køler noget andet vand ned til cirkulation i kølere til sænkning af lufttemperaturen. D’angleterre, Danske Bank og Magasin er blandt de virksomheder, der benytter Fjernkøling fra HOFOR, men det havde været vanskeligt at skabe bredt kendskab til løsningen blandt virksomheder i forsyningsområdet. 

Den kreative løsning var at skære ind til benet og præsentere det, som produktet i virkeligheden er – på en jordnær og overraskende måde. Ikke Fjernkøling, ikke aircondition... Men: ”KOLD LUFT – det bedste siden varmt vand”. 

Kampagnen startede med en direct mail til målgruppen, hvor man i stedet for en kedelig og teknisk indgang havde valgt at fokusere 100 % på fordele, og hvad modtageren kunne få ud af produktet. Tonen var gennemgående frisk og med et glimt i øjet, og den blev slået an allerede uden på konvolutten: ”Skal der være kold luft mellem os?” På et tilhørende microsite blev den enkelte virksomheds behov for køling afdækket gennem en række spørgsmål. 

Strategien virkede og kampagnen leverede flere end 100 kvalificerede leads, som var klar til fremtidig påvirkning og målrettet salg. HOFOR kunne nu koncentrere salgsindsatsen om de emner, som var varme og tættere på at kunne tage en beslutning.


Resultat

Der blev genereret 101 kvalificerede leads, hvilket svarer til en responsrate på 13 %. 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website