IBM Lykkelig uvidenhed hero 1920x523

IBM Danmark 

Lykkelig Uvidenhed 

 

 

Udfordring

Når man skal sælge Big Data og Analytics-løsninger, er det ledelsen, og ikke IT-folkene, som sælgerne skal have i tale. Det krævede en anderledes og mere kvalificeret indgang.


Målgruppe

Marketingansvarlige, salgsansvarlige og topledere i et udvalg af landets største virksomheder.


Kampagnens mål

  • At øge forståelsen for Big Data og få gang i overvejelserne om Big Data Analytics i den enkelte organisation.
  • Salgsmål: At få én kunde til mindst 1 mio. kr. i gennemsnit pr. fem gennemførte møder.


Strategi

Et brev, en bog og et møde - tre analoge indgange til et digitalt emne, som alle har hørt om, men kun få egentlig forstår; alle taler om Big Data – men meget få gør
noget ved det. Det er et paradoks, når der kan hentes så megen viden ud – og tjenes
så mange penge på denne viden. Et blandt mange paradokser, som blev samlet i en bog, der trods det tunge emne var letlæst.

Et individualiseret brev fortalte historien
om mulighederne for indsigt, vækst, kundefastholdelse og – tilfredshed. Kernen i hvert enkelt brev var målrettet modtagerens brancheudfordringer og erklærede mål, baseret på IBM sælgerens indsigter. Indvendinger blev imødegået undervejs i brevet, og selve begrebet Big Data blev først berørt, da scenen var grundigt sat.

I den medfølgende bog var der cases fra forskellige brancher og verdensdele afløst af paradokser i forhold til beslutningen om at benytte Big Data. Disponeringen af bogen var så enkel, at man selv ved at skimme den fik en hurtig indsigt i, hvad Big Data bidrager med. Og paradokserne var designet som enkle infographics, som læseren let kunne koble til sin egen virkelighed.

Reaktionen hos modtageren var: ”Nu forstår jeg. Endelig en indsigt i Big Data, der er til
at forholde sig til”. Modtageren kunne se, at han/hun ikke var den første, der prioriterede emnet højt, men ikke lige havde fået gjort noget ved det. Og på det efterfølgende møde kunne IBM sælgeren hjælpe med at finde de lavest hængende frugter.


Resultat 

  • Afsluttede salg: 6,1 mio. kr.
  • I pipeline yderligere 9 mio. kr.
  • ROI: 18.
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website