InspiringDK rekruttering ambassadoe hero 1920x523

Inspiring Denmark 

Rekruttering af ambassadørkorps

 

 

Udfordring

Med en målgruppe bestående af regionens skarpeste profiler fra universitetsverden, erhvervslivet og den politiske scene opererer Inspiring Denmark i et utroligt komplekst marked. Og midlerne er få.


Målgruppe

Professorer, overlæger, forskere og politikere i Syddanmark.


Kampagnens mål

At rekruttere mindst 35 ambassadører ud af en eksklusiv målgruppe på blot 83 personer til et nystartet korps. 


Strategi

Inspiring Denmark er en nonprofit organisation under Region Syddanmark, som har til formål at stimulere erhvervsturismen og vidensvæksten i regionen. Inspiring Denmark er stort set ukendte uden for den niche, de opererer i, og målgruppen er ofte afskærmet af en eller flere gatekeepere, som screener og sorterer alt, inden det lander på eksempelvis lægens bord.

Strategien var en skriftlig henvendelse som så vigtig og relevant ud – og ikke lugtede af reklame. Der blev sendt et personligt brev skrevet på papir af høj kvalitet, underskrevet af organisationens protektor, Regionsformand Carl Holst. Brevet var lagt i en tung konvolut og lukket med ambassadørkorpsets laksegl.

Budskabet var: ”Du er nøje udvalgt til et vigtigt hverv, som ikke kun sætter turbo på din karriere og dit netværk, men også betyder vækst og udvikling for hele region Syddanmark.” Respons var gjort let med et link til mikrosite og vedlagt frankeret svarkort.

Respondenterne modtog efter kort tid en eksklusiv, personlig adresseret, sort konvolut, som indeholdt brev og specialdesignet chokoladeæske med håndlavet chokolade fra en af Danmarks dygtigste chocolatiers – samt invitation til kick off-møde på Kolding Kunstmuseum. 

Emner, der ikke havde svaret, fik samme type konvolut med chokolade – ”Kære kandidat, du er stadig udvalgt, her er lidt lækkert at tygge på, mens du beslutter dig.” 


Resultat

Hele 75 % af de adspurgte sagde ja til at blive ambassadør for Inspiring Denmark.

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website