kitkat hero 1920x523

Kit Mail Hologram

Salg øget 150% med Kit Kat og hologram 

 

 

Baggrund

I Japan lyder Kit Kat som det japanske udtryk ”Kitto Katsu”, som betyder ”vil helt sikkert vinde”. Kit Kat brandet er derfor i mange år blevet brugt som en slags lykkebringer, når studerende forbereder sig på eksaminer. Ofte bliver de givet til eksaminatorer af den studerendes familie, venner og lærere. Eksaminer handler ikke om at være i konkurrence med andre, men om at stå ansigt til ansigt med egne evner. Kit Kat ønskede at være den studerendes trofaste ven og støtte i eksamensperioden, hvor frygt og pres også fylder meget.


Analyse og strategi

Lige op til eksamen blev der i hele Japan solgt nogle helt særlige Kit Kats. Der kunne nemlig skrives opmuntrende beskeder fra venner og familier på emballagen. Så skulle man bare købe et frimærke og sende Kit Kat-pakken med beskederne til den studerende. Når han eller hun modtog den, var der, udover beskeden på emballagen og selve chokoladen, også en lille skærm i plastik formet som en pyramide. Når pyramiden blev placeret på en mobil, hvor der blev vist en YouTube musikvideo af popgruppen DISH//, blev pyramiden til et syngende og dansende hologram. Der blev skabt opmærksomhed omkring hele denne kæmpe hyldest og opbakning til de studerende på Kit Kat’s Facebook og på postkontorer i hele landet. 


Resultat og effekt

De særlige Kit Kats med hologrammer blev udsolgt i løbet af ingen tid. De studerende, der modtog dem, delte oplevelsen på deres sociale medier med alle deres tusinder venner. Hele 33.304 Tweets blev det også til på bare én måned. Og salget af Kit Kat steg med 150 %.

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website