kms shags hero 1920x523

KMS Shags

Filtret dukkehår redder trådene for hårpleje brand 

 

 

Baggrund

Hårpleje brandet KMS California var røget ned ad rangstien hos hårstylister. Mange saloner var begyndt at anbefale andre produkter til deres kunder. Udfordringen var at skabe en kampagne, der både kunne engagere stylisterne, dem der rådgiver og anbefaler – og slutbrugerne.


Analyse og strategi

Løsningen var ”Shags” – en serie af dukker med filtret hår, som blev sendt ud til 400 saloner i hele Australien. Modtagerne blev opfordret til at restyle håret ved at bruge KMS California’s Hairplay og så dele resultatet på Instagram. Dukkerne blev sendt ud til de vigtigste influencers i hårpleje-industrien. Kerneidéen fra KMS var ”leg”, og dukkerne bragte legen i spil og var en åben invitation til stylisterne til at udtrykke sig på de sociale medier. Tiltaget var yderligere med til at forstærke KMS-brandets identitet som et, der altid er på forkant, ”playful” og relevant.

Resultat og effekt

Til dato er over 2.000 posts blevet uploaded på Instagram med hashtagget #KMSShag. Salget af produkter fra KMS California er øget med 27 % på bare ét år. 

 

 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website