LeoPharma Quality care hero 1920x523

Leo Pharma

QualityCare™

 

 

Udfordring

Pharma-branchen oplever et paradigmeskift, hvor det ikke længere blot handler om produktion og salg af medicin og fysiske produkter, men i højere grad også om at levere personaliserede services, der kan være med til at opbygge en stærk relation til patienten.


Målgruppe

Patienter, der anvender LEO Pharmas produkter, samt potentielle patienter/kunder.


Kampagnens mål

At imødekomme et stigende behov blandt patienter for mere målrettet service, behandling og pleje.


Strategi

LEO Pharma udviklede og lancerede en patient-orienteret løsning under navnet QualityCare™ – et personaliseret dialogprogram, der gennem flere kanaler oplyste, støttede og motiverede patienter til at tage kontrol over deres sygdom. En unik dialogplan resulterede i en række forskellige online og offline ”interventioner” i form af relevante artikler, e-mail, sms og telefonsamtaler med sundhedspersonale.

Indholdet blev introduceret gradvist på baggrund af brugerens engagements- og aktivitetsniveau, hvilket var med til at understøtte og fremme brugerens modningsproces, motivation og sygdomskontrol gennem hele dialogprogrammet. Og brugeren havde eksempelvis mulighed for at printe et personaliseret magasin eller få det sendt til hjemmeadressen. 

Dialogplanen blev nøje tilrettelagt på baggrund af brugerens QualityCare™ profil og implicitte online adfærd. Det dynamiske
 og personaliserede indhold, som brugeren blev præsenteret for, var således udvalgt på baggrund af brugerens egne, aktivt valgte informationer, såsom medicinsk behandling og problem/fokusområder, samt hvilke artikler og sider, brugeren besøgte på sitet.

QualityCare™ har vist, hvordan digital teknologi kan levere en yderst personaliseret brugeroplevelse, der er med til at motivere engagementet hos patienten gennem et sygdomsforløb. Desuden er det en skalérbar og fleksibel masterplatform, der kan tilpasses flere sygdomsområder og markeder. 


Resultat

Løsningen var ved redaktionens slutning rullet ud på seks markeder og klar til lancering i yderligere 20 markeder efterfølgende. 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website