letters from africa hero 1920x523

Letters From Africa

Personlige breve fra Afrika sælger svenske cykler

 

Baggrund

Porteur er et svensk cykelmærke, som donerer en UNICEF cykel til et fattigt barn for hver cykel, de selv sælger. 


Analyse og strategi

Udfordringer var at få skabt fokus på Porteur’s ”One-for-One” koncept på en original og overrumplende måde. Ambitionen var derfor at ændre perspektivet om konceptet, så historien handlede om, at for hver cykel, der venter på at blive solgt, er der et afrikansk barn, der venter på en cykel. Direct Mails blev sendt til indflydelsesrige ”urban professionals” i Sverige fra utålmodige børn i Afrika. På den måde fik kommunikationen også et ansigt og en ægte stemme, der havde langt mere appel end den upersonlige vej.


Resultater og effekt

Over 80 % af dem, der modtog Direct Mailen, besøgte websitet bag kampagnen eller kontaktede Porteur på anden vis.

 

letters from africa small1 538x530

Save

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website