Loeberen hero 1920x523

Løberen

Én samarbejdspartner til både markedsføring og logistik


LØBEREN har succes med at finde nye kunder samt pleje de eksisterende kunder, og dermed skabe mersalg både på loberen.dk og i de fysiske butikker. Opskriften er en god forståelse af kunderne, målrettet markedsføring og en hurtig og sikker varedistribution.

 
 

 

Udfordring

•    At øge kundeloyaliteten og at skabe trafik til webshoppen og de fysiske butikker.
•    At få en præcis beskrivelse af de eksisterende kunder - og bruge den viden til at nå nye, interessante kundeemner.
•    At få de bestilte varer frem hurtigt og sikkert.

LØBEREN har mange trofaste kunder, og mange af dem har ladet sig registrere i kundedatabasen. Det giver en række muligheder for at optimere markedsføringen. 


”Vi vidste allerede en del om vores kunder, men vi ville gerne vide mere. Både for at kunne give optimal rådgivning og sende relevante tilbud. Samtidig kan vi bruge profilen af kunderne til at brede os lidt længere ud og målrette markedsføringen til nye, interessante segmenter” siger direktør Ebbe Møller Nielsen fra LØBEREN. 


For LØBEREN er det også et vigtigt parameter få pakkerne hurtigt og sikkert frem. Det gælder både de varer, kunderne bestiller på loberen.dk, og de varer, der sendes fra butik til butik.


Løsning

  • Adresseret Magasinpost til de eksisterende kunder fire gange om året.
  • Segmenterede Adresseløse Forsendelser til nye kundeemner - baseret på en Segmenteret Kundeanalyse med udgangspunkt i conzoom®.
  • Effektiv levering af pakker både til webshop-kunderne og fra butik til butik.

De kunder, der er adresse på, modtager et magasin med gode tilbud og tips om løb direkte i brevkassen fire gange om året. Der er også lavet en Segmenteret Kundeanalyse, der viser, at disse kunder typisk har høje uddannelser, lederstillinger, ejerbolig og mange børn.

”På basis af analysen får vi omdelt Segmenterede Adresseløse Forsendelser til husstande med samme conzoom®profiler, som de bedste kunder, når vi fx markedsfører os i nye områder. Og vi bruger det også til at brede os ud og fx ramme yngre segmenter som studerende”, siger Ebbe Møller Nielsen.

Når kunderne har bestilt, henter PostNord pakkerne hos LØBEREN kl. 17 alle hverdage. Pakker fra butik til butik afhentes to gange om ugen.


Resultat

  • Salget øges mærkbart, når LØBEREN har sendt Magasinpost og Segmenterede Adresseløse Forsendelser.
  • Målrettet markedsføring giver høj træfsikkerhed, mindre spild og en lavere kontaktpris.
  • Én leverandør og én kontaktperson til markedsføring og logistik gør hverdagen nemmere.
  • LØBEREN får god respons på både magasinet til de eksisterende kunder og de Segmenterede Adresseløse Forsendelser til nye, potentielle kunder. Og fordi træfsikkerheden er høj, er der et minimalt spild af tryksager.

”Hvis vi fx har skrevet om en ny type løbesko, så kan vi se, at salget rykker mærkbart både i butikkerne og på loberen.dk”, siger Ebbe Møller Nielsen, som er tilfreds med PostNord som totalleverandør:

”Det er en stor fordel i det daglige, at PostNord hjælper os både med markedsføring og distribution. Tingene fungerer, og hvis der er spørgsmål, så ringer eller mailer jeg bare til vores kontaktperson. Hun kender os og får løst eventuelle problemer i en fart.”

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website