ISS mad og meninger kostpolitik hero 1920x523

ISS Facility Services

Mad & Meninger - ISS satte kostpolitik på menuen

 

 

Udfordring

At trænge igennem på markedet for kantineløsninger med et brand, der primært er kendt for rengøring, som savner en klar gastronomisk profil, og som opfattes som en usmidig mastodont. 


Målgruppe

Beslutningscentre i Business Services- og IT-virksomheder med flere end 100 ansatte og med eget produktionskøkken. I alt 459 emner segmenteret i tre grupper: Købere, Sponsorer og Influenter.


Kampagnens mål

  • At skabe kendskab til ISS Catering som kantineleverandør, afdække potentielle kunders ønsker, krav og nuværende løsning samt generere leads.
  • Kvantitative mål: 10 % respons og 5 leads til opfølgning. 


Strategi

Catering- og /kantineløsninger sælges ikke på en enkelt Direct Mail-henvendelse – især ikke, – når man hedder ISS og er mest kendt for at gøre rent. Ved at undgå det forventelige – at tale om kuvertpriser og kriterier for leverandørvalg – men derimod invitere til refleksion, stillingtagen og dialog fik ISS hul igennem til modtagerne og gang i diskussionen i beslutningscentrene.

Under paraplyen Mad & Meninger ”Har din virksomhed en kostpolitik?” blev der kommunikeret stærke holdninger til virksomheders madordninger. Dermed imødegik ISS Catering fordomme som ”ISS er dem, som gør rent”, og ”ISS savner gastronomisk profil”.

Kommunikationen koncentrerede sig om nøgleområder, hvor ISS i høj grad kan levere: Kvalitet, sundhed, bæredygtighed og oplevelser. I et brev vedlagt en brochure om kostpolitik, blev emnerne opfordret til at besøge et microsite via personligt log-in og svare på en række spørgsmål. Efter besvarelserne autogenererede sitet individuelle guides til at udarbejde en kostpolitik.

Samtlige emner blev fulgt op telefonisk, og ISS Caterings sælgere modtog naturligvis emnernes svar som grundlag for den videre salgsdialog. Svarene fra kampagnen blev efterfølgende kombineret med input fra en Nielsen-analyse og perspektiveret i folderen “Fremtidens Kantine”.


Resultat

  • Respons: 41,2 %.
  • Kvalificerede leads: 12 %.
  • 55 af i alt 189 respondenter på websitet besvarede spørgsmålene, 38 afgav permission.
  • 13 møder booket.
  • En treårig kontrakt med et årligt DB på 1,2 mio. kr.
  • ROI: 8,7.
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website