Application outsourcing hero 1920x523

NNIT A/S

Application Outsourcing

 

 

Udfordring

Målgruppen er travl, ombejlet og vanskelig at få i tale, ikke mindst om et løsningsområde som allerede er kendt. Desuden skulle der kommunikeres til to forskellige markeder med hver deres behov og opfattelse af NNIT – og der var kun budget til én kampagne.


Målgruppe

Eksisterende samt nye potentielle kunder i store og mellemstore virksomheder på det danske og internationale marked (top 100) 
– i alt 377 specialister, IT-chefer, virksomhedsejere og IT/systemejere. 


Kampagnens mål

Succeskriteriet var, at kampagnen skulle skabe opmærksomhed om Application Outsourcing og generere leads på det danske og internationale marked – dvs. fokusere på at understøtte salget.


Strategi

Via en samlet kampagne til to forskellige markeder skulle NNIT kommunikere klart
og udstråle troværdighed. Det lykkedes ved at finde et budskab, som kunne fungere på begge markeder. Løsningen byggede på indsigten om målgruppens indgående kendskab til IT, herunder formsprog og forkortelser, men med en vis grad af humor for at bryde med IT-branchens lidt kedelige og nørdede image.

Kampagnens vigtigste budskab blev formuleret i følgende korte fortælling: ”Hvorfor gøre alting selv, når du kan få andre til at hjælpe dig? Brug dine ressourcer på din kerneforretning og outsource det mindre forretningskritiske arbejde. NNIT har kvalitet og forstår behovet for fleksibilitet uden at øge omkostninger eller risiko”.

Direct mailen bestod af en papbog med titlen ”Det bør ikke være dine applikationer, der holder dig vågen om natten”. I ”bogen” var der et personligt indlæg med et bogmærke med en unik QR-kode til kampagnesitet.
Her fik modtageren mulighed for at vælge mellem tre af tidens mest populære bøger samt se en kort introfilm om Application Outsourcing. Desuden kunne man læse om alle fordelene, signe up til NNITs nyhedsbrev, blive ringet op eller booke et møde.

Modtagerne af bøgerne blev som det første mødt af en AO sticker, som mindede om,
at man ikke længere skulle bekymre sig om sine applikationer. Kampagnen blev støttet af bannerannoncering på LinkedIn og NNITs eget website, og der blev fulgt op med AO reminder-postkort til de modtagere, som ikke havde responderet.


Resultat

  • 36 % af modtagerne responderede på e-mailen, og 29 % blev til direkte leads på det danske og internationale marked - dvs. at kampagnen genererede 29 % flere salgsmøder for Application Outsourcing.
  • ROI for kampagnen: 40. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website