PostDanmark retai hero 1920x523

Post Danmark

En kreativt eksekveret Direct Mail gav ROI på hele 7,4

 

 

Baggrund

Post Danmark ville i dialog med landets butikker inden for retail branchen via Direct Mail. Budskaberne handlede om hjælp til kundeindsigt, akkvisition af nye kunder og fastholdelse af eksisterende kunder, som Post Danmark kunne tilbyde for at gøre butikkernes (også netshops) marketing endnu skarpere.


Strategi

Traditionelt er B2B måske den sværeste disciplin, når budskaberne skal nå helt ud. Så udformningen af de 1735 DM’er krævede noget ekstra for at blive effektive døråbnere. Derfor udformede Post Danmark en kuvert, som skilte sig tydeligt ud ved, at kuverten blev lavet i vaskeægte denim – til 100 udvalgte kunder – med PostNord som afsender på den røde ”tap”, der normalt står jeans-navnet på – på baglommen. Til de resterende modtagere blev kuverten sendt ud i papir med denim-look med ægte syninger i kanten for at give kuverten en ekstra interessant og iøjnefaldende dimension. I DM’en blev modtagerne opfordret til at hente en gratis Conzoom analyse på postdanmark.dk/retail og afgive en permission til at blive kontaktet af en Post Danmark sælger.


Effekt

DM’en var en stor succes og åbnede dørene for nye samarbejder for Post Danmark. Hele 126 nye salgsmuligheder blev det til på baggrund af de 1735 udsendte DM’er. I tal betød det en imponerende ROI på 7,4. Eller 7,4 kr. igen for hver krone, kampagnen kostede at lave.


Vurdering af Direct Mail på baggrund 200 opfølgende interviews

Beskrivelse Post Danmark Benchmark

Vurderede Direct Mail til at være "god"
eller "meget god"

53% 33%
Huskede Direct Mailen 72% 54%
Vurdering af budskabsstyrke 33% 28%
Vurdering af afsenderstyrke 50% 39%
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website