Realdania hero 1920x523

Realdania

Mit Realdania

 

 

Udfordring

At få Realdanias passive medlemmer – fra det tidligere Realkredit Danmark – til at involvere sig i foreningens arbejde og udvikle sig til aktive ambassadører, der deltager på valgmøder. At styrke kendskabet og relationen til Realdania.


Målgruppe

Realdanias medlemmer er boligejere og ofte lidt oppe i årene. En mindre del er børnefamilier.


Kampagnens mål

At øge målgruppens kendskab til Realdania og udvikle nye kontaktpunkter. At få permissions og etablere en kosteffektiv kanal til løbende dialog. Samt at aktivere passive medlemmer til at deltage i valgmøder.


Strategi

Realdania blev skabt, da Foreningen Realdanmark solgte Realkredit Danmark fra. De er en velgørende forening med medlemsdemokrati, der støtter forskellige byggeprojekter rundt om i Danmark (bl.a. Den Blå Planet). Medlemmerne er de tidligere realkreditlånere, hvoraf de fleste var passive og manglede kendskab til Realdania. Eneste kommunikationskanal var et brev hvert 4. år. På grund af medlemsdemokratiet var det vigtigt at få aktiveret de passive medlemmer til at deltage i valgmøder.

Strategien blev derfor at udvikle og etablere ”Mit Realdania” – en ny kommunikations- og dialogplatform via e-mail, hvor medlemmerne løbende kunne involveres – mere og på en billigere måde. Her ville de få relevant og personligt indhold, som kunne give dem lyst til at involvere sig mere.

Medlemmernes e-mailpermissions var essentielle. For at nå frem til den mest effektive måde at få disse, blev der gennemført en ”testrejse”, hvor direct mailen løbende blev forbedret. Målet var at finde den form, der kunne få flest til at tilmelde sig Mit Realdania.

Det interessante ved Realdania er den gode historie om alle de spændende projekter, de støtter. Den kreative strategi var derfor at skabe distance til den gængse kommunikation om valgmødeprocedurer. I stedet skulle budskaberne fra Mit Realdania dukke op flere gange i løbet af året i medlemmernes mailboks med et nyt og frisk look og et mere spændende, relevant og nærværende indhold. 


Resultat

  • Fra 0,8 % til 12 % respons på DM.
  • Permissions = 14 % over mål.
  • 70 % af Mit Realdania tilmeldte var tidligere passive medlemmer, der ikke responderede på valgmødeinvitationer.
  • Deltagelsen ved valgmøder er samtidig steget med op til 75 % (valgmødedeltagelse i 2012 mod indeksår 2008 i samme valgområder).
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website