Scandic TheGrill hero 1920x523

Scandic

The Grill

 

 

Udfordring

At få The Grill, som er en del af Scandic Aarhus City, på landkortet og ændre målgruppens gængse opfattelse af, hvad man kan bruge et hotel til.

 
Målgruppe

Relevante personer i mellemstore og store virksomheder i det århusianske forretningsmiljø.

 
Kampagnens mål

At få målgruppen til at reagere og booke en gratis mødefrokost. At komme i dialog med de lokale virksomheder og få vist målgruppen hotellets faciliteter og muligheder. 


Strategi 

Det nyåbnede hotel Scandic Aarhus City rummer blandt andet The Grill, som godt kan benyttes, selvom man ikke gæster hotellet. Med de mange spisetilbud, der er i nærområdet, er konkurrencen hård, og kampagnen skulle opdrage målgruppen i at se The Grill som et godt alternativ.

Desuden skulle kampagnen udvide målgruppens opfattelse af, hvad man kan bruge et hotel til. Scandic er mere end et hotel – det er også et sted at mødes til frokost. Opgaven var at få målgruppen til at komme og opleve den nye restaurant og mærke det nye hotel på egen krop.

Løsningen var en Direct Mail leveret i form af en eksklusiv boks med en lækker grillgaffel og tilbud om gratis frokost. Direct mailens budskab var simpelt: ”Book en frokost på restauranten, medbring din nye, eksklusive grillgaffel og få den tilhørende grillkniv udleveret ved ankomsten”.

Langt over halvdelen af modtagerne fulgte opfordringen, og kampagnen iscenesatte dermed i den grad The Grill og det anderledes hotel-koncept over for målgruppen.


RESULTAT

Reponsrate på 56 %. 70 udsendelser blev konverteret til 39 bookinger.

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website