SEAS win back hero 1920x523

SEAS-NVE

Det gode win back brev

 

 

Baggrund

SEAS-NVE ønskede at teste det Win Back-brev, som virksomheden i flere år har sendt ud til frafaldne kunder.


Strategi

SEAS-NVE og analysebureaet Nielsen inviterede et antal tidligere kunder til at deltage i en kvalitativ test i fokusgrupper. På baggrund af fokusgrupperne udviklede SEAS-NVE et nyt brev - længere, mere klassisk sat op og uden prangende illustrationer eller her-og-nu tilbud. 


Effekt

SEAS-NVE øgede responsen 83 % med et klassisk, ikke-reklameagtigt brev. SEAS-NVE sendte brevene i en neutral hvid rudekonvolut med selskabets logo, og de fleste af deltagerne i fokusgrupperne sagde, at de altid ville åbne en sådan konvolut, fordi den signalerer vigtig og seriøs information. Deltagerne sagde imidlertid også, at det gamle brev ikke passede sammen med rudekonvolutten. Brevet var for upersonligt, og det blev opfattet som forkert at pakke det ind på samme måde som vigtig information. Deltagerne var enige om, at SEAS-NVE meget gerne må sende breve til tidligere kunder. Men det gamle brev bliver opfattet som for reklameagtigt. Der var 11 % Win Back på det nye brev og 6 % Win Back på det gamle brev. 


Mere inspiration

SEAS-NVE vinder 11 % af kunderne tilbage med klassisk brev.

Se casen her

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website