SOS bornebyerne hero 1920x523

SOS Børnebyerne

SOS-NYT er godt nyt

 

 

Baggrund

Hvordan knytter man et tættere bånd mellem bidragyderne og en nonprofit organisation? SOS Børnebyerne besluttede sig for at teste effekten af et fysisk blad, som skulle give bidragyderne håndgribelige beviser på, at de opnår det de emotionelt søger med deres støtte, og at hver krone hjælper. 


Strategi

SOS Børnebyerne begyndte at sende bladet SOS-NYT fire gange årligt til alle organisationens ca. 80.000 danske faddere og bidragydere. Bladet er fyldt med nyheder og historier om børnenes liv og forholdene i SOS Børnebyerne, og sendes ud sammen med individualiserede følgebreve. 


Effekt

99 % af SOS-fadderne siger, at de husker at have modtaget SOS-NYT. Heraf siger 80 %, uhjulpet, at de har modtaget bladet. 45 % af de SOS-faddere, der erindrer at have modtaget SOS-NYT, har gemt det. Desuden siger 8 %, at de har diskuteret indholdet med andre.

78 % af læserne siger, at SOS-NYT påvirker deres opfattelse af SOS Børnebyerne i positiv eller meget positiv grad. 59 % siger, at bladet motiverer dem til at give ekstra bidrag til SOS Børnebyerne. 

Resultater

Beskrivelse  SOS-NYE Benchmark
Samlet erindring 99% 75-85%
Positivt holdningsskifte 78% 15-20%
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website