spies magasin hero 1920x523

Spies case

TEST AF LIDT BRØDTEKST. LOREM IPSUM DOLLAR EST

Kataloger vækker rejselyst hos Spies gæster

Målrettede kataloger skaber ekstra interesse og salg

Spies Rejser skræddersyer kataloger med fokus på de destinationer, kunderne foretrækker. Salgsmodellering viser, at de nye inspirationskataloger er over dobbelt så effektive som f.eks. tv-spots, når det gælder om at få kunderne til at ringe og købe rejser til udbudt pris.

 

 

Baggrund

Tidligere udgav Spies Rejser hver sæson tykke rejsekataloger med beskrivelse af alle destinationer og hoteller. Men efterhånden faldt responsen på de traditionelle kataloger, og sideløbende er der kommet flere nye digitale medier og salgskanaler til. Derfor sender Spies Rejser ikke længere de store kataloger.


Strategi

I dag fremstiller Spies en vifte af inspirationskataloger med beskrivelser af udvalgte rejsemål og bruger dem som indstik i magasiner og til at sende til kunder, der ringer for at tale om særlige rejsemål eller bestille katalogerne. Erfaringen viser nemlig, at mange kunder fortsat gerne vil have noget håndgribeligt materiale at fordybe sig i, inden de vælger deres drømmerejse.


Effekt

Sammenligner man Return on Investment for de traditionelle kataloger og de nye, målrettede inspirationskataloger, viser det sig, at de nye kataloger er henholdsvis 2,0 og 1,2 gange mere effektive end de gamle – afhængig af, om de er sendt til kunder, der har efterspurgt dem, eller de er distribueret som indstik i magasiner.

Return on Investment - katalogtyper

graftest

* inspirationskataloger brugt som indstik

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website