spies dm hero 1920x523

Spies

Direct Mail vækker rejsedrømme

Se hele
casen
Gem
casen

 

 

Baggrund

Hos Spies Rejser foregår cirka 60 % af salget online, mens omkring 40 % af gæsterne foretrækker at ringe og få personlig hjælp af en af bureauets rejsekonsulenter. Samtidig giver det personlige salg i højere grad mulighed for at spørge til kundernes behov og påvirke kunderne til at købe rejser til udbudt pris.

Spies Rejsers marketingplan omfatter en lang række medier som tv-spots, printannoncer, kataloger og Google AdWords, hvor annoncer dukker op, når internetbrugerne googler bestemte søgeord. Spies Rejser har derfor brugt økonometrisk modellering – også kaldet salgsmodellering – til at få at vide hvilke medier, der driver mest salg og størst Return on Investment via henholdsvis nettet og telefonen.


Effekt

Breve og postkort giver langt højere ROI end fx tv og print. Kigger man udelukkende på offline salget, og sætter man den gennemsnitlige Return on Investment af alle de anvendte medier til indeks 100, giver TV et udbytte på 121 og printannoncer et udbytte på 67. Direct mail giver en langt højere Return on Investment, nemlig 443, hvilket betyder mediet er 4 gange mere lønsomt end TV. Ser man på det totale salg – både online og offline – giver direct mail en Return on Investment på 156, mens fx TV giver et udbytte på 84 og printannoncer et udbytte på 86. 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website