Sportmaster relancering klub hero 1920x523

SPORTMASTER

Relancering af Klub SPORTMASTER 

 

 

Udfordring

SPORTMASTERs kundeklub var vanskelig 
at skelne fra de andre store sportskæders kundeklubber, og loyaliteten var lav. Med nye relevante fordele og sportspassion i butikker og kommunikation, skulle klubben aktiveres på ny og skabe værdi til SPORTMASTER brandet.


Målgruppe

Almindelige sportsudøvere eller familiemedlemmer til disse – med en stor andel af kvinder i alderen 31-50 år. 


Kampagnens mål

  • Rekruttering af nye medlemmer: 30 % stigning i antallet af nye medlemmer sammenlignet med tidligere år.
  • Open rate: 35 %.
  • Unique click rate: 8 %.


Strategi

Klub SPORTMASTER blev relanceret med nye fordele, nyt content, nyt kontaktflow, nyt look’n’feel og ny kommunikationsstrategi. Workshops med deltagere fra hele SPORTMASTERs organisation skabte ejerskab og forankring i alle hjørner af forretningen. Og en grundig kundeanalyse sikrede det rigtige mix af relevante fordele. 

To fordele viste sig at være særligt gode til rekruttering, nemlig ’30 dages tilfredshedsgaranti’ i butik, og ’Fri levering’ via onlineshop. Kommunikationen tog udgangspunkt i platformen “Vild med sport”, som opfordrede til leg og understøttede passionen og glæden ved sport – ført videre i klubkonceptet ’Er du vild med sport, vil du elske Klub SPORTMASTER’.

Med 1:1 segmenteret kundekommunikation, Klub-POS-materialer i butik og husstandsomdelte kataloger kom Vild Med Sport-ånden til at leve på samtlige platforme. Via konceptet Svedig Søndag blev medlemmer fire gange om året inviteret til svedige rabatter og tilbud i butik – som fortsatte i onlineshoppen efter butikslukketid. Ud over sider i de husstandsomdelte kataloger blev der kun anvendt egne medier.

Relanceringen af Klub SPORTMASTER har fået SPORTMASTER tættere på kunderne og gjort det muligt at kommunikere direkte og tilbyde kunderne mere aktuelle og relevante produkter og tilbud. Ud over mange nye medlemmer i klubben har indsatsen øget loyaliteten blandt medlemmerne. Indsatsen er forankret på tværs af hovedkontor og butikker, og der arbejdes i hele organisationen for at opfylde ambitionerne.


Resultat

  • 72 % stigning i rekruttering af nye medlemmer sammenlignet med året før.
  • Open
raten på e-mails ca. 36 %, og unique click rate blev hævet fra gnsn. 4,75 % til 17,2 %.
  • Omsætning fra medlemmer steg med 57 %, og spend per week pr. medlem steg med 44 % sammenlignet med året før. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website