stamping down hero 1920x523

Stamping Down on Poaching

Frimærke sætter et stort aftryk 

 

 

 

Baggrund

Pro Wildlife er en organisation, der arbejder for at beskytte truede dyrearter. Mange truede arter mister årligt livet pga. trofæjagt. Og målet var at sætte fokus på dette ved at bruge en anden taktik end chok og væmmelse, som man typiske bruger, men på en anden og mere ”direct” måde.


Analyse og strategi

Tre forskellige donations-frimærker blev designet. Hvert solgte frimærke var lig med en donation til Pro Wildlife. Hvert frimærkeark viste en gammeldags illustration af et truet dyr. Men for at bruge frimærket, skulle du fjerne ”trofæet” fra arket – fx en finne fra haj eller støjtænder fra en elefant. På den måde ”ødelagde” man dyret, når man skulle bruge et frimærke. Ved hvert frimærke blev mindst to mennesker nået: Personen, der købte det, og personen, der modtog brevet. 


Resultat og effekt

3,70 kr. for hvert solgte frimærke blev doneret til Pro Wildlife. Kampagnen formåede at indsamle over 300.000 kr. og skabte debat på mange blogge og sociale medier. Besøgstallet på prowildlife.de steg med 400 %.    

 

 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website