statoil hero 1920x523

Statoil

Det er god kundeservice, når Statoil sender fakturaen via e-Boks

Se hele
casen
Gem
casen

 

 

Baggrund

Hver måned sender Statoil over 100.000 fakturaer til virksomhedens kreditkortkunder – dog ikke kun via e-Boks.
 Foruden kreditkortkunder har Statoil også oliekunder. Til disse bliver der sendt tusinder af fakturaer hver dag. For kommuners vedkommende sker fremsendelsen af elektroniske fakturaer via EDI. Da Statoil for nogle år siden vedtog, at de ville tilslutte sig e-Boks, var systemet nyt for såvel kunderne som for virksomheden selv.



Strategi

For at sikre en smidig overgang til e-Boks er det vigtigt at sætte alle ind i systemet, at se på helheden og undgå silotænkning. 


Effekt

  • Man ved mere præcist, hvornår kunden modtager virksomhedens faktura. Derfor ved man også mere præcist, hvornår man skal øge bemandingen i kundeservice af hensyn til håndteringen af flere henvendelser.

  • De, som modtager deres fakturaer i e-Boks, får samtidigt også en e-mail om, at der ligger elektronisk post til dem i e-Boks.

  • I tilfælde af en inkassosag giver dette aldrig anledning til diskussion. Man kan umiddelbart spore og bekræfte udsendelsen.

  • Elektronisk kommunikation er bedre for miljøet.

  • e-Boks er et gratis system for brugeren til arkivering af alle fakturaer. 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website