Baggrund
JCDecaux er et multinationalt selskab med speciale i outdoorreklame - bedst kendt for deres reklamesteder ved busstoppesteder og billboards. Selskabet havde opdateret sine produkter, så de nu havde nye digitale features. Dem ville de gerne folde ud face-to-face for deres eksisterende kunder.
Analyse og strategi
JCDecaux’ billboards er ikke kun synlige på de belgiske veje og stræder, men også på Google Street View. Mange brands har dermed et ekstra medie, et billboard, der holder i flere år ud i fremtiden. 53 store brands fik sendt et brev med et skærmbillede af deres billboard i Street View – med en stor regning for billboardet. Det var selvfølgelig ikke et forsøg fra JCDecaux’ side på at få penge fra virksomheden for billboardet, men mere en opmærksomhedsskaber, som skulle føre til et møde mellem virksomheden og en sælger fra JCDecaux. Selvfølgelig for at fortælle mere om de nye digitale muligheder.
Effekt
Der var respons fra 60 % af alle modtagerne. Og efter sælgerne fulgte telefonisk op på brevet, steg tallet til hele 95 %, der ønskede et møde om de nye muligheder.