Stylepit hero 1920x523

Stylepit

Stylepit sendte for første gang kunderne et brev – ROI 5,3

 

 

Baggrund

Stylepit er skabt ud af Smartguy, en af Danmarks førende online mode detailhandlere siden 2000. I forbindelse med aktivering af en gruppe eksisterende, inaktive kunder, valgte Stylepit at sende en direct mail til kunderne i tæt samarbejde med Post Danmark.


Strategi

I december 2014 sendte Stylepit – tidligere kendt under navnene Smartguy, Smartgirl og Smartkids - ca. 40.000 direct mails til inaktive kunder, som allerede var registreret i kundekartoteket. Navneskiftet var i fokus og direct mailen var meget kreativt udformet med håndskrift og overstregninger, hvilket gjorde den meget personlig. Modtagerne fik en kode til rabat ved deres næste køb. En helt anderledes måde at markedsføre Stylepit på over for kunderne, der hidtil har fokuseret primært på online markedsføring til både nye og eksisterende kunder.


Effekt

Effektanalysen blev gennemført kun 5 dage efter modtagelsen af brevet, og tallene viser rigtig flotte resultater. Stylepit opnåede en imponerende ROI på 5,3 på baggrund af kampagnen. For hver krones portoudgift bliver virksomhedens omsætning altså øget med 5,30 kr.

Resultater

Beskrivelse  Stylepit   Benchmark 
Huskede direct mailen 14% 3%
Synes bedre om Stylepit efter modtagelse af Direct Mail 87% 64%
Finder henvendelsen relevant 19% 11%
Får ny information og viden 21% 8%
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website