Sydbank får flot effekt af Direct Mail til 18-25-årige

Unge kunder lægger mærke til et brev fra deres bank

Sydbank skabte en markant effekt, da banken sendte en Direct Mail med tilbud om en ny 18/25 konto til unge kunder.

 

 

Baggrund

Unge kunder er meget værdifulde for en bank – især hvis de forbliver loyale mod banken i årene fremover, hvor indkomsten typisk stiger, og mange etablerer sig med boliger og familie. Derfor lancerede Sydbank i 2012 en ny konto ”Sydbank 18/25”, der giver 18-25 årige en række fordele.


Strategi

Lanceringen af den nye konto skete primært via en Direct Mail til Sydbanks 20.000 eksisterende unge kunder. Budskaberne om den nye konto blev formidlet på en let forståelig og fængende måde, og der var en invitation til at deltage i en konkurrence om 15 præmier på 1.000 kr. og en hovedpræmie på 3.000 kr. For at deltage i konkurrencen skulle de unge kunder besøge et nyt site, sydbank.dk/1825 og afgive deres e-mailpermission.


Effekt

Få dage efter Direct Mailen var sendt ud, gennemførte Tranberg + Partners en effektmåling blandt 200 modtagere. Langt de fleste kunne huske brevet fra Sydbank, hele 30% responderede, og – måske allermest væsentligt – så fik hele 15% af den vigtige målgruppe et mere positivt indtryk af Sydbank.

Resultater

Responderede på brevet 30%
Deltog i konkurrencen 13%
Besøgte en af Sydbanks filialer 11%
Besøgte Sydbanks hjemmeside for flere informationer 10%
Sagde ja tak til at modtage elektronisk nyhedsbrev 08%
Oprettede et betalingskort (MasterCard, Ung Debit eller Visa/Dankort) 06%
Ringede og aftalte et møde med en rådgiver hos Sydbank 05%
Ringede og aftalte et møde med en rådgiver hos Sydbank 05%
Oprettede en NetBank hos Sydbank (kun kunder uden NetBank) 10%
Mailede til Sydbank 02%
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website