TDC loyalitet hero 1920x523

TDC Erhverv 

TDC Erhverv bryder støjmuren med opsigtsvækkende Direct Mail 

En kreativ Direct Mail skabte opmærksomhed på det overkommunikerede telemarked og fik 18% til at sige deres mening om samarbejdet med TDC Erhverv.
 

 

 

Baggrund

I forbindelse med et dialogforløb rettet mod kunder hos TDC Erhverv var det afgørende at få kunderne til at vurdere samarbejdet.


Strategi

For at få en høj respons, valgte TDC Erhverv at sende en meget opsigtsvækkende Direct Mail udformet som en stor terning. Når modtagerne åbnede terningen, fandt de en opfordring til at gå ind på et kampagnesite og svare på nogle spørgsmål om TDC Erhvervs service og løsninger. Som tak for hjælpen var deltagerne med i en lodtrækning om tre julekurve.


Effekt

Ugen efter udsendelsen blev lidt over 200 af modtagerne ringet op af Wilke og spurgt om deres holdninger til og reaktioner på Direct Mailen. Resultaterne og de 25 % respons på kampagnen viser, at selvom kreativt udformede udsendelser på kort sigt kan virke som en stor investering, kan det godt betale sig for at trænge igennem. Og når udsendelserne både skaber høj opmærksomhed og skaffer viden, der på længere sigt kan konverteres til at fastholde kunder og skabe mersalg, så giver investeringen rigtigt meget mening.


Mere inspiration

TDC Erhverv skaber opmærksomhed og respons med kreativ direct mail.

Se casen her


Resultater

Beskrivelse Direct Mail fra TDC Erhverv Benchmark for telebranchen
Huskede Direct Mailen formet som en terning 74% 38%
Kunne huske, at materialet kom fra TDC Erhverv 70% 26%
Havde læst materialet 38% 13%
Havde responderet på indholdet bl.a. ved at besøge kampagnesitet 18% 03%
Fandt indholdet interessant 52%  
Faktisk respons på kampagnen 52% 25%

 

 

 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website