Telia hero 1920x523

Telia

Kombinationen af fysisk og digital markedsføring gav et strålende resultat

Den forrige regering vedtog, at 90 procent af alle svenske husstande skal have adgang til superhurtigt bredbånd fra år 2020. Telias eget mål er at slutte 800.000 husstande til fibernettet på fire år. Kampagnen "Fiberriget" fungerer som projektets drivkraft.

 

 

Udfordring

  • At øge konverteringen og nå de ambitiøse mål.
  • At få de personligt adresserede tilbud udsendt rettidigt og sikre, at kunderne modtog klare betalingsoplysninger.
  • At imødekomme behovene og overholde den stramme tidsplan i forbindelse med forsendelsen af det nødvendige tekniske udstyr. 


Løsning

  • Fokus på kundeindsigt og segmentering.
  • Kreativ og spændende blanding af kanaler med direkte adresserede reklamer i fokus. Husstandene modtog en personligt adresseret reklame i form af en lækkert designet "døråbner", der blandt andet blev fulgt op af en skræddersyet mobilreklame.
  • PostNord tager sig af indpakning, forsendelse og returhåndtering samt test af udstyr og betalingsflow.


Resultat

  • 86 % mindedes at have modtaget "Fiberriget"-brochuren.
  • 73 % af husstandene modtog den personligt adresserede reklame.
  • 59 % havde en positiv opfattelse af kampagnen.
  • Salget steg med 39 % fra 2014 til 2015.

PostNord Fulfilment overholdt kundens tidsplan og sparede desuden Telia penge ved at teste de modemmer, som blev sendt tilbage med angivelse af funktionsfejl. I mange tilfælde kunne modemmerne sendes ud til nye kunder efter at være blevet undersøgt for defekter. 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website