Telia 4G hovedet paa bloggen hero 1920x523

Telia Denmark 

Telia 4G lægger hovedet på bloggen

 

 

Udfordring

Hvordan fik man fortalt, at Telia 4G er lynhurtigt internet i hele landet – også hvor kragerne vender – og uden brug af massekommunikation?


Målgruppe

Primær målgruppe: Telias 217.006 eksisterende mobil- og mobilt bredbåndskunder med afgivet e-mail permission.

Sekundær målgruppe: Telias øvrige kundebase. 


Kampagnens mål

At øge kendskabet til 4G. 


Strategi

Telia har landets bedste 4G mobile internet, som dækker 192 byer i Danmark med hastigheder på op til 80 MB/s. Det havde man forsøgt at fortælle kunderne gennem store kampagner. Men kunderne lyttede ikke. Kendskabet til Telias 4G produkt var forblevet lavt – ikke mindst i lokalområderne, hvor man ikke forventede dækning.

Telia smed hæmningerne over bord og lod 192 Teliakunder fra 192 byer dele deres oplevelser ucensureret med alle de øvrige kunder – på godt og ondt. Indsigten var, at
 vi lytter mere til venner, bekendte og sågar fremmede – end til virksomheder. Hvad andre kunder siger, er altid det rigtige. Løsningen blev derfor ”En dagbog fra en 4G surfers liv”.

Telia rekrutterede 192 4G surfere – én fra hver by med dækning – som alle fik stillet 4G-udstyr til rådighed mod at dele deres oplevelser og erfaringer med 4G på en blog. Der var rift om at blive en af de udvalgte surfere. Engagementet blandt Telias kunder var stort – både blandt de yngste og de ældste. Ansøgerne var studerende, familier, enlige og pensionister fra hele Danmark.

Indlæggene var ucensurerede af Telia, men til gengæld kunne Telia bruge oplevelserne
 i markedsføring via blandt andet e-mail. Og det skabte interesse. Eksisterende og kommende kunder kunne nu læse troværdige historier om 4G fra personer, de havde tillid til – nemlig andre kunder. En forholdsvis enkel DM-kampagne gjorde, hvad tidligere millioninvesteringer i massekommunikation ikke havde formået - nemlig at øge kendskabet til 4G med 12,6 %. 


Resultat

Telia fik på rekordtid mere end 6.000 ansøgninger om at blive udvalgt som surfer. Efter 462 blogindlæg, 26.676 besøg på bloggen og 298.774 Facebook impressions var kendskabet steget med hele 12,6 % blandt de Teliakunder, som modtog e-mails fra Telia. 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website