Telia Erhverv 43pct hero 1920x523

Telia Erhverv

43% af detailbranchen kunne ikke ignorere en indkøbsvogn

 

 

Udfordring

Med en koordineret marketingindsats for komplekse produkter, gik Telia Erhverv og KMD ud til de største danske detailhandelskæder, hvor købsprocessen er lang. Møder med mulighed for rådgivning er afgørende for salget, men tidligere havde det været svært at booke møder med de rigtige beslutningstagere.


Målgruppe

Økonomi- og IT-direktører i 180 detailvirksomheder med +500 ansatte, hvor beslutningerne tages i Danmark.


Kampagnens mål

At hæve mødebooking-procenten fra det daværende niveau (under 10 %), samt at frigøre mere tid til rådgivning og salg frem for resultatløs mødebooking. 


Strategi

Siden 2007 har KMD og Telia leveret samlede drifts- og netværksløsninger til den danske detailbranche. Produktet, som i dag hedder Retail-Flex™, er kun relevant for ca. 180 virksomheder. Det betyder, at hver kontakt er vigtig, for der er ikke uanede mængder af nye kunder at tage fat på. Desuden er der mange barrierer for skift til en ny løsning – markedet er af gode grunde konservativt.

Kampagnen skulle løsne op for denne problematik ved at skabe den første kontakt, som der kunne følges op på. Strategien var at få økonomidirektøren og IT-direktøren til at tale sammen, for ingen af dem kan tage en beslutning alene. Løsningen var at splitte kommunikationen op og sende de to parter noget, som de ikke kunne undgå at tale om.

IT-direktøren modtog en indkøbsvogn med en opfordring til at tale med den navngivne økonomidirektør, der havde mønten til vognen. Økonomidirektøren modtog samtidig et brev med en mønt og blev opfordret til at tage en snak med IT-direktøren, som havde modtaget en indkøbsvogn.

Kampagnen øgede hitraten på mødebooking betragteligt og sikrede, at de to afgørende beslutningstagere tog en dialog om emnet, inden opkald fra sælgeren. Sælgerne fik desuden opbakning med produktbrochurer, cases, powerpoints, salgsværktøjer og et site på henholdsvis KMD og Telias websites.


Resultat

Med en positiv ROI og en hitrate for mødebooking, der steg fra under 10 % til 43 %, må Direct Mail-udsendelsen betegnes som en succes. Ydermere har kampagnen allerede udmøntet sig i en ny kunde for Telia Erhverv. 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website