Telia Spotify hero 1920x523

Telia Spotify

En klassisk DM der spiller 

 

 

Udfordring

At skabe en intelligent og målrettet DM kampagne med høj responsrate – hurtigt og for et begrænset budget – om fri Spotify ved køb af en af Telias nye abonnementspakker. 


Målgruppe

116.148 Telia-kunder, som havde ét af 21 ældre og udgåede abonnementer. 


Kampagnens mål

Konverteringsrate på gennemsnitligt 12 % (fra 6-20 % afhængig af målgruppe).


Strategi

Telia havde tidligt i foråret 2012 udviklet en række nye pakker til private, men dette var endnu ikke kommunikeret ud til alle kunder. De nye pakker, og ikke mindst samarbejdet med Spotify, gjorde det attraktivt at konvertere fra et gammelt abonnement til et nyt med mere data og tale samt attraktive tillægsprodukter. 

Strategien var at time en Direct Mail-opfølgning på det medietryk, Telia havde lagt fra Kongens Nytorv til den lokale butik, og fra tv til annoncemedier, hvor alt var indpakket i Spotify-budskabet. På meget kort tid blev der udformet en Direct Mail, som spillede på både relevans og budskab. Modtagernes 21 forskellige abonnementsmæssige udgangspunkter blev, via en omfattende migreringsmatrix, individualiseret med blandt andet før og efter priser, USP-prioriteringer og relative fordele i forhold til eksisterende mobilpakke.

En meget visuel Direct Mail, med en højttaler som bærende element, koblede de i forvejen kendte mobilpakker fra Telia med Spotify-brandet uden at gå på kompromis med det tosidede budskab: ny mobilpakke og ny musiktjeneste som en fordel. Tydelig afkodning af før/efter-fordel samt priser var i højsædet i brevets tekstuelle indhold, og musikken som fordel blev fysisk pakket ud ved hjælp af to falsede flapper, én til respons, og én til den anbefalede mobilpakke. Modtagerne kunne respondere ved hjælp af enten svarkort, selvbetjening eller sms. 


Resultat

Konverteringsrate på 20 % på tværs af målgrupper (indeks 167 i forhold til målsætning). 15 % syntes bedre om Telia efter at have læst materialet, syv ud af ti huskede at have modtaget brevet, og hele 67 % læste indholdet.

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website