the barbecue bible hero 1920x523

The Barbecue Bible

BBQ bibel booster brand   

 

 

Baggrund

I Brasilien er man vild med barbecue. Og Tramontina er brand leader inden for køkkenredskaber med det største udvalg inden for barbecue-tilbehør. Men brandet havde brug for at sætte en fed streg under deres markedsposition, og vinde respekt og loyalitet fra deres vigtigste kunder: Barbecue-restauratørerne.   


Analyse og strategi

Der blev lavet en limited edition bog: ”The Bible of BBQ”. Bogen gengav Tramontina’s vision for, hvordan man laver den perfekte barbecue. Bogstaveligt talt. For hver enkelt side i bogen var lavet til at blive anvendt som ingrediens i – og/eller til når man laver – en ægte barbecue. Fx var der en side i bogen, hvor restauratøren rent faktisk kunne slibe sine knive. En anden side var lavet af salt og kunne derfor bruges til at krydre kødet. Endnu en side var printet på kul, og en anden kunne bruges til at tænde op i barbecuen. Denne unikke bog blev sendt til de vigtigste restaurationsejere.   


Resultat og effekt

”The Bible of BBQ” blev en stor succes blandt barbecue-kokkene. Så stor, at mange af dem begyndte at fremvise bogen i deres restauranter, som om det var et stykke kunst. Dette beviser, hvor meget Tramontina ved, hvordan man laver den perfekte BBQ.    

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website