the power paper hero 1920x523

The Power Paper

Direct Mail med styrkeprøve havde ekstra power

 

 

Baggrund

58 % af alle tyskere er overvægtige. Kingdom of Sports er en af landets største fitness-kæder, og de så en stor mulighed for at få flere kunder fra gruppen af overvægtige, der ville gøre noget ved sagen. Men de havde brug for at finde en måde at motivere målgruppen, så de kunne komme i gang med fitnessen.

 
Strategi

Løsningen blev en Direct Mail, som var lavet i noget helt særligt polyester-papir, der ikke kunne rives i stykker. Overhovedet. Brevet var stærkere end modtageren og blev dermed i sig selv et bevis på behovet for at begynde på fitness. Men hvis det rent faktisk lykkedes at rive papiret over, vandt vedkommende et års medlemskab i Kingdom of Sports. Hvis de ikke kunne rive det over (hvilket de ikke kunne, fordi det ikke var muligt), fik de en måneds gratis medlemskab.


Effekt

Der kom hele 23 % flere nye medlemmer i Kingdom of Sports sammenlignet med året forinden.

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website