DantoneGuiden hero 1920x523

TN Reklame

Dantone-guiden

Se hele
casen
Gem
casen

 

 

Udfordring

God kommunikation handler i høj grad 
om at vælge de rette ord. Alligevel vælger mange kunder at skrive tekster selv, og på bureauerne dominerer AD’erne. TN Reklame ønskede at vise forskellen på at have et tastatur og så være tekstforfatter. Men mennesker, der arbejder med kreativitet, er ikke lette at imponere. 


Målgruppe

Direkte kunder eller andre bureauer, der vil benytte TN Reklames kompetencer – samt kreative miljøer, marketingfolk, kommunikationsfolk og reklamebranchen over en bred kam.


Kampagnens mål

Positiv respons fra modtagerne af de fysiske guides samt omtale på 20 blogs. 


Strategi

TN reklame, der har tekstforfatning som spidskompetence, ønskede at slå et slag for ordets magt samt at gøre opmærksom på bureauets evner over for kunder, andre bureauer og kreative sjæle. For at opnå den ønskede effekt hos en yderst forvænt målgruppe, var der brug for en original og indsigtsfuld idé. 

Dantone-guiden tog afsæt i noget, som
 alle i målgruppen kender og let kan afkode: Pantone-guiden. Men ved at give den sædvanlige farvevifte et kreativt twist og bruge formatet på en helt ny måde, skabte TN Reklame en viral succes – verdens første farveguide baseret på ord. Produceret efter nøjagtig samme mål og i samme papirkvalitet som det velkendte udgangspunkt. 

Dantone-guiden blev sendt til udvalgte personer på kunde- og bureausiden. Samtidig blev der sendt en pressemeddelelse ud til udvalgte blogs inden for markedsføring og kreativitet. Herfra spredte guiden sig hurtigt på sociale medier som Twitter og Facebook og nåede på den måde ud til tusindvis af mennesker – for et begrænset budget.

Fra at være en Direct Mail blev Dantone-guiden et produkt i sig selv, der er blevet efterspurgt af folk verden over. Enkelte bureauer har endda henvendt sig og købt Dantone-guiden af TN Reklame. Og det må være det ultimative kvalitetsstempel: Når målgruppen henvender sig for at give penge for din Direct Mail.


Resultat

  • Omtale på over 1.000 blogs verden over med et estimeret antal followers på i alt 500.000 mennesker (index 5.000 i forhold til målsætningen).
  • Delinger via Twitter: Ca. 100.
  • Google søgeresultater ved redaktionens slutning: 3.800.
  • Mange uopfordrede henvendelser til TN Reklame og endda salg af Dantone-guides. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website